Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сичов, С. О.
dc.date.accessioned 2018-01-29T08:12:32Z
dc.date.available 2018-01-29T08:12:32Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Сичов, С. О. Застосування педагогічних принципів в ерготерапії / С. О. Сичов // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 438-440. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17668
dc.description.abstract У статті розглянуто особливості застосування педагогічних принципів в ерготерапії. Пошук різноманітних форм і методів фізичної реабілітації на основі науково-обґрунтованих засобів потребує пошуку нових підходів відновлення людей з обмеженими можливостями. Ефективним засобом при створені ерготерапевтичної програми реабілітації людей різної нозології є дотримання педагогічних принципів. Впровадження цих принципів в практичну діяльність ерготерапевтів сприятиме швидкому відновленню людей з обмеженнями життєдіяльності. ua
dc.description.abstract В статье рассмотрены особенности использования педагогических принципов в эрготерапии. Поиск разнообразных форм и методов физической реабилитации на основе научно обоснованных средств требует поиска новых подходов восстановления людей с ограниченными возможностями. Эффективным средством при создании эрготерапевтической программы реабилитации людей разной нозологии есть соблюдение педагогических принципов. Внедрение этих принципов в практическую деятельность эрготерапевтов способствует быстрейшему восстановлению людей с ограничениями жизнедеятельности. ua
dc.description.abstract The most important task today is the implementation of measures to increase life expectancy and period of work activity people. The need to improve qualitative and quantitative indicators of social life require new approaches to improving and enriching the content of physical rehabilitation using progressive ideas and best international practices. Ergotherapy one of the ways of modern rehabilitation is growing around the world and designed to administer aid to people with disabilities, lesions of the musculoskeletal system, central and peripheral nervous system. The task of ergotherapy is return of person to daily activities and social life while taking into account its own needs and desires. Occupation of person with disabilities is based on restoring these activities - a meet the basic physiological needs and the needs of self-service (acceptance food, sleep, personal care, hygiene, etc.) activities like work or education; commitment activities (housework, cooking, going to the shop, childcare, etc.) activities in their free time. Effective means of restoring a person with disabilities is to create a rehabilitation program in compliance with the pedagogical principles. Thus the principle of comprehensiveness of ergotherapy measures provides the most extensive use of treatments to achieve the best result possible and this involves teachers, psychologists, doctors, sociologists. Pedagogical principles of continuity and consistency of therapeutic interventions Ergo provides the program carried out in strict sequence of procedures and practices that should promote maximum elimination of disabling consequences. Important pedagogical principles in the application of the rehabilitation program using a variety of motor actions, exercises, training vestibular apparatus receptors muscle physical abilities of people with disabilities is to observe the principles of visibility, accessibility and individuality as well as systematic means of recovery. Consequently, the observance of the pedagogical principles depends on the effectiveness of the methods, forms and techniques of rehabilitation, correctional and compensatory rehabilitation and training, determination of individual psychological features, age and nosology characteristics of people with disabilities. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject ерготерапія ua
dc.subject заняття ua
dc.subject педагогічні принципи ua
dc.subject реабілітація ua
dc.subject програма ua
dc.subject діяльність ua
dc.subject занятість ua
dc.subject эрготерапия ua
dc.subject педагогические принципы ua
dc.subject реабилитация ua
dc.subject программа ua
dc.subject деятельность ua
dc.subject занятость ua
dc.subject занятие ua
dc.subject ergotherapy ua
dc.subject pedagogical principles ua
dc.subject rehabilitation ua
dc.subject program ua
dc.subject activity ua
dc.subject employment and occupation ua
dc.title Застосування педагогічних принципів в ерготерапії ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу