У статті пояснюються причини посилення інтересу педагогічних працівників до інноваційного менеджменту в освіті;
зазначається, що одним із напрямів інноваційного менеджменту є менеджмент професійного розвитку; доводиться, що
професійний розвиток працівників закладу освіти є умовою його ефективної діяльності, зокрема, у сфері оздоровлення
вихованців, успішної постановки і досягнення цілей щодо формування, зміцнення і збереження їхнього здоров’я; визначено
принципи і пріоритетні завдання менеджменту професійного розвитку фахівців дошкільних навчальних закладів у сфері
освітньо-оздоровлювальної діяльності; запропоновано форми роботи з професійного розвитку фахівців дошкільних навчальних
закладів.
В статье объясняются причины усиления интереса педагогических работников к инновационному менеджменту в образовании;
поясняется, что одним из направлений инновационного менеджмента является менеджмент профессионального развития;
доказывается, что профессилональное развитие работников образовательного учреждения является условием его
эффективной деятельности, в частности, в сфере оздоровления воспитанников, успешной постановки и достижения цели
формирования, укрепления и сохранения их здоровья; определены принципы и приоритетные задачи менеджмента
профессионального развития специалистов дошкольных учебных заведений в сфере образовательно-оздоровительной
деятельности; предложены формы работы, направленные на профессиональное развитие специалистов дошкольных учебных
учреждений.
The article explains the reasons for increasing interest of
teachers to innovation management in education. It is clarified that one of the areas of innovation management is the development of
professional management. It is proved that the development professional employees of educational institutions is a prerequisite for its
effective operation, in particular in the field of rehabilitation of inmates, successfully setting and achieving the goal of creating, strengthening
and maintaining their health.
Defined principles and priorities for the management of professional development of specialists of preschool educational
institutions in the field of educational and recreational activities.
Proposed forms of work aimed at the professional development of preschool educational institutions.
Thus, the modernization of education at the present stage of development of society requires certain changes in the approach to
solving the challenges of development, training and education of the younger generation.
In this regard, the statement is quite clear that the organization of educational and recreational activities in preschool educational
institution needs to ensure achievement of objectives with a focus on the final result.
Prospects for the use of research results seen in the application of the provisions set out in article during the annual planning of
pre-schools.