У статті представлено теоретико-експериментальні підходи до розвитку комунікативної діяльності дітей старшого
дошкільного віку з системними порушеннями мовлення первинного ґенезу. На підставі аналізу теоретичних джерел
з’ясовано, що проблема порушень комунікативного розвитку дітей із системними порушеннями мовлення є актуальною та
вибірково дослідженою. За результатами експериментального вивчення комунікативної діяльності дітей означеної категорії
констатовано недостатню сформованість структурних компонентів діяльності спілкування, комунікативних засобів та вмінь, комунікативних рис особистості. Зважаючи на виявлені відхилення, з метою системного впливу визначено шляхи розвитку комунікативної діяльності, обґрунтовано теоретичні підходи та принципи корекційно-розвивального впливу.
В статье представлены теоретико-экспериментальные подходы к развитию коммуникативной деятельности детей
старшего дошкольного возраста с системными нарушениями речи первичного генеза. На основании анализа теоретических
источников выяснено, что проблема нарушений коммуникативного развития детей с системными нарушениями речи является актуальной и фрагментарно исследованной. По результатам экспериментального изучения коммуникативной
деятельности детей указанной категории констатировано недостаточность структурных компонентов деятельности
общения, коммуникативных средств и умений, коммуникативных качеств личности детей с СНР. Несмотря на выявленные отклонения, с целью системного воздействия, определены пути развития коммуникативной деятельности, обоснованы теоретические подходы и принципы коррекционно-развивающей работы.
The article presents the theoretical and experimental approaches to the development of communicative activity of elder
preschool children with system speech disorders primary origin. Based on the analysis of theoretical sources revealed that the
problem of communicative disorders of children with system speech disorders is relevant and fragmentary investigated. According to the results of an experimental study of the child's communicative activity are ascertained: failure of structural components of the activities of communication, communication tools and skills, communicative qualities of the personality of children with system speech disorders. Despite the identified deviations, with the aim of systemic exposure, we defined the theoretical approaches and principles of correctional and developmental work, development of communicative activity. The main principles of program are: the principle of the communicative approach, of activity, of an integrated approach, of learning individualization, of operation of concentricity, of consistency and systematic.