DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 31 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16798
Title: Шляхи розвитку комунікативної діяльності дітей старшого дошкільного віку з системними порушеннями мовлення первинного генезу
Authors: Мартиненко, І. В.
Keywords: комунікативна діяльність
системні порушення мовлення
діти старшого дошкільного віку
шляхи комунікативного розвитку
коммуникативная деятельность
системные нарушения речи
дети старшего дошкольного возраста
пути развития
communicative activity
system speech disorders
elder preschool children
the approach of communicative development
Issue Date: 2016
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Мартиненко, І. В. Шляхи розвитку комунікативної діяльності дітей старшого дошкільного віку з системними порушеннями мовлення первинного генезу / І. В. Мартиненко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 31. - С. 163-168.
Abstract: У статті представлено теоретико-експериментальні підходи до розвитку комунікативної діяльності дітей старшого дошкільного віку з системними порушеннями мовлення первинного ґенезу. На підставі аналізу теоретичних джерел з’ясовано, що проблема порушень комунікативного розвитку дітей із системними порушеннями мовлення є актуальною та вибірково дослідженою. За результатами експериментального вивчення комунікативної діяльності дітей означеної категорії констатовано недостатню сформованість структурних компонентів діяльності спілкування, комунікативних засобів та вмінь, комунікативних рис особистості. Зважаючи на виявлені відхилення, з метою системного впливу визначено шляхи розвитку комунікативної діяльності, обґрунтовано теоретичні підходи та принципи корекційно-розвивального впливу.
В статье представлены теоретико-экспериментальные подходы к развитию коммуникативной деятельности детей старшего дошкольного возраста с системными нарушениями речи первичного генеза. На основании анализа теоретических источников выяснено, что проблема нарушений коммуникативного развития детей с системными нарушениями речи является актуальной и фрагментарно исследованной. По результатам экспериментального изучения коммуникативной деятельности детей указанной категории констатировано недостаточность структурных компонентов деятельности общения, коммуникативных средств и умений, коммуникативных качеств личности детей с СНР. Несмотря на выявленные отклонения, с целью системного воздействия, определены пути развития коммуникативной деятельности, обоснованы теоретические подходы и принципы коррекционно-развивающей работы.
The article presents the theoretical and experimental approaches to the development of communicative activity of elder preschool children with system speech disorders primary origin. Based on the analysis of theoretical sources revealed that the problem of communicative disorders of children with system speech disorders is relevant and fragmentary investigated. According to the results of an experimental study of the child's communicative activity are ascertained: failure of structural components of the activities of communication, communication tools and skills, communicative qualities of the personality of children with system speech disorders. Despite the identified deviations, with the aim of systemic exposure, we defined the theoretical approaches and principles of correctional and developmental work, development of communicative activity. The main principles of program are: the principle of the communicative approach, of activity, of an integrated approach, of learning individualization, of operation of concentricity, of consistency and systematic.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16798
Appears in Collections:Випуск 31

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Martynenko.pdf457.11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.