Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психолінгвістичний підхід до подолання мовленнєвих порушень у дітей із системними вадами мовлення

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чередніченко, Н. В.
dc.contributor.author Карпенко, О. М.
dc.date.accessioned 2017-11-30T09:36:28Z
dc.date.available 2017-11-30T09:36:28Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Чередніченко, Н. В. Психолінгвістичний підхід до подолання мовленнєвих порушень у дітей із системними вадами мовлення / Н. В. Чередніченко, О. М. Карпенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 31. - С. 134-142. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16778
dc.description.abstract У статті розглядаються основні теоретичні положення, що лежать в основі психолінгвістичного підходу до діагностики та корекції системних мовленнєвих порушень у дітей. Розкрито психолінгвістичну структуру мовленнєвої діяльності, схарактеризовано її психологічні механізми – загальнофункціональні та специфічні мовленнєві, а також нормативні показники мовленнєвого розвитку дитини дошкільного віку. Наголошується, що повноцінна мовленнєва діяльність забезпечує засвоєння та використання мови індивідуумом, що дозволяє виділити відповідно її лінгвістичний і комунікативний компоненти. Розроблений науковцями психолінгвістичний аналіз структури мовленнєвої діяльності та її психофізіологічних механізмів дозволяє з нових методологічних позицій підійти до аналізу, діагностики, класифікації мовленнєвих порушень, розробки змісту і методів диференційованого корекційного навчання, основні напрями якого викладено у даній статті. ua
dc.description.abstract В статье рассматриваются основные теоретические положения, лежащие в основе психолингвистического подхода к диагностике и коррекции системных речевых нарушений у детей. Раскрыта психолингвистическая структура речевой деятельности, охарактеризованы ее психологические механизмы - общефункциональные и специфические речевые, а также нормативные показатели речевого развития ребенка дошкольного возраста. Отмечается, что полноценная речевая деятельность обеспечивает усвоение и использование языка индивидуумом, что позволяет выделить соответственно ее лингвистический и коммуникативный компоненты. Разработанный учеными психолингвистический анализ структуры речевой деятельности и ее психофизиологических механизмов позволяет с новых методологических позиций подойти к анализу, диагностики, классификации речевых нарушений, разработке содержания и методов дифференцированного коррекционного обучения, основные направления которого изложены в данной статье. ua
dc.description.abstract In the article the basic theoretical principles underlying psycholinguistic approach to diagnostics and correction speech disorders in children. Psycholinguistic deals with the structure of the speech, author determined its psychological mechanisms - zahalnofunktsionalni and specific speech and language development standard rates preschool child. It is noted that a good speech activity provides learning and language use individual that can provide under its linguistic and communicative components. Developed by scientists psycholinguistic analysis of the structure of the speech and its physiological mechanism allows the position of new methodological approach to the analysis, diagnostic, classification speech disorders, developing content and methods of differential correction studies, the main directions of which are presented in this article. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject психолінгвістика ua
dc.subject психолінгвістичний підхід ua
dc.subject мова ua
dc.subject мовлення ua
dc.subject мовленнєва діяльність ua
dc.subject психологічні механізми ua
dc.subject лінгвістичний та комунікативний компоненти ua
dc.subject системні порушення мовлення ua
dc.subject загальне недорозвинення мовлення ua
dc.subject психолингвистика ua
dc.subject психолингвистический подход ua
dc.subject язык ua
dc.subject речь ua
dc.subject речевая деятельность ua
dc.subject психологические механизмы ua
dc.subject лингвистический и коммуникативный компоненты ua
dc.subject системные нарушения речи ua
dc.subject общее недоразвитие речи ua
dc.subject psycholinguistics ua
dc.subject psycholinguistic approach ua
dc.subject language ua
dc.subject speech ua
dc.subject speech activity ua
dc.subject speech activity ua
dc.subject psychological mechanisms ua
dc.subject linguistic and communicative components ua
dc.subject systemic speech disorders ua
dc.subject the general underdevelopment of speech ua
dc.subject.classification 376 ua
dc.title Психолінгвістичний підхід до подолання мовленнєвих порушень у дітей із системними вадами мовлення ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу