У дисертації розглянуто можливість розвитку творчих здібностей старшокласників при навчанні інформаційних технологій розв’язування математичних задач. Розглянуті питання вивчення та застосування спеціалізованого програмного забезпечення математичного призначення, що базуються на спеціальним чином побудованій системі задач і використовуються для розвитку творчих здібностей учнів. Розроблені окремі компоненти методичної системи навчання інформаційним технологіям, зокрема зміст та деякі засоби навчання, запропоновані для використання найбільш оптимальні методи та форми навчання, що сприяють розвитку творчих здібностей. Реалізовано в новій версії програмно-методичного комплексу "GRAN" ідеї використання динаміки при вивченні алгебри в школі. Детально описано помилки, що виникають в процесі вивчення та використання спеціалізованих програмних засобів та запропоновано шляхи їх запобігання. Наведено результати педагогічного експерименту, що підтверджують ефективність запропонованих компонентів системи навчання.
In the dissertation the opportunity of development the senior pupil’s creative abilities during teaching of information technologies in the process of the solving of mathematical tasks is observed. There are considered the problems of study and application of the special software for mathematical purpose, which are based on the specially structured system of tasks and are used for the development of creative abilities of the pupils. The mistakes, arising during study and use of special software, are considered in details, and there are specified the ways of their prevention.