У статті розглядається проблема технологічної складової системи диференційованої логопедичної корекції.
Представлено визначення системи диференційованої логопедичної корекції мовленнєвої діяльності дітей із тяжкими
порушеннями мовлення як комплекс принципів, методів, форм, прийомів, способів та засобів корекційно-розвивального
навчання, що зумовлюють створення спеціально організованого освітнього простору. Здійснено аналіз двох груп принципів побудови зазначеної системи, де першу групу складають принципи, які визначають опору на найбільш загальні закономірності розвитку мовлення дітей у нормі, а принципи другої групи – спеціально-організаційні – забезпечують корекційно-розвивальну основу логопедичного впливу. Визначено дидактичні, технологічні та суб’єктивні умови реалізації системи диференційованої логопедичної корекції мовленнєвої діяльності дітей. Зазначено, що реалізація системи диференційованої логопедичної корекції мовленнєвої діяльності дітей із тяжкими порушеннями мовлення передбачає декілька рівнів допомоги: пояснення, представлення зразків виконання завдання, використання наочного матеріалу та технічних засобів навчання, пояснення значення нових слів, відображене промовляння, навідні запитання, підказка, вказівка тощо.
В статье рассматривается проблема технологической составляющей системы дифференцированной
логопедической коррекции. Представлены определения системы дифференцированной логопедической коррекции речевой деятельности детей с тяжелыми нарушениями речи как комплекс принципов, методов, форм, приемов, способов и средств коррекционно-развивающего обучения, обусловливающие создание специально организованного образовательного пространства. Проведен анализ двух групп принципов построения указанной системы, где первую группу составляют принципы, которые учитывают наиболее общие закономерности развития речи детей в норме, а принципы второй группы – специфично-организационные - обеспечивают коррекционно-развивающую основу логопедического воздействия. Определены дидактические, технологические и субъективные условия реализации системы дифференцированной логопедической коррекции речевой деятельности детей. Отмечено, что реализация системы дифференцированной логопедической коррекции речевой деятельности детей с тяжелыми нарушениями речи предполагает несколько уровней помощи: объяснение, предоставление образцов выполнения задания, использование наглядного материала и технических
средств обучения, объяснение значения новых слов, отраженное проговаривание, наводящие вопросы, подсказка, указание т.д.
The problem of the technological component of the differentiated speech therapy correction system. Presents the definition
of the system of differentiated speech therapy correction of speech activity of children with severe speech disorders as a set of principles, methods, forms, methods and ways and means of correction and development training that contribute to the creation of specially organized educational space. The analysis of the two groups of principles of construction of said system, wherein the first group consists of principles that take into account the most general laws of development of children's speech is normal, and the principles of the second group - specific and organizational - provide correctional and developmental basis of the impact of speech therapy. Defined didactic, technological and subjective conditions for the implementation of the system of differentiated speech therapy correction of speech activity of children. It was noted that the implementation of the system of differentiated speech therapy correction of speech activity of children with severe speech disorders involves multiple levels of care: an explanation, giving samples of the assignment, the use of visual aids and technical training, explanation of the meaning of new words reflected pronunciation of, leading questions, hint, indication t .d.