У статті висвітлено особливості формування графо-моторних навичок як підготовчого і основного етапу до оволодіння процесом письма дітьми з ДЦП, що складає вагому проблему для залучення їх у загальноосвітній навчальний простір. Описано результати вивчення сенсорного компонента дошкільників з церебральною патологією як орієнтовної
основи формування графо-моторних навичок. Наголошується на необхідності врахування принципу усвідомленого навчання
даної навички та принципу єдності діагностики і корекції. Переважна більшість дітей з ДЦП в силу різних обставин не може отримувати якісні освітні послуги з дошкільної освіти, а також не може скористатися розробками звичайних зошитів-прописів з друкованою основою, адже такі посібники є всього лиш графічною продукцією, яка не зважає на компенсаторні можливості організму дітей дошкільного віку та не базується на міжаналізаторній взаємодії. Стаття наголошує на необхідності створення спеціальних посібників, якими могли б вчасно скористатись батьки та фахівці в сімейно-центрованій освітній моделі.
В статье освещены особенности формирования графо-моторных навыков как подготовительного и основного
этапа к овладению процессом письма детьми с ДЦП, что составляет весомую проблему для вовлечения их в
общеобразовательное учебное пространство. Описаны результаты изучения сенсорного компонента дошкольников с
церебральной патологией как ориентировочной основы формирования графо-моторных навыков. Отмечается
необходимость учета принципа осознанного обучения данного навыка и принципа единства диагностики и коррекции.
Подавляющее большинство детей с ДЦП в силу разных обстоятельств не может получать качественные образовательные услуги по дошкольному образованию, а также не может воспользоваться разработками обычных тетрадей-прописей с печатной основой, ведь такие пособия являются всего лишь графической продукцией, не учитывают компенсаторные возможности организма детей дошкольного возраста и не базируются на межанализаторных взаимодействиях. Статья подчеркивает необходимость создания специальных пособий, которыми могли бы вовремя воспользоваться родители и специалисты в семейно-центрированной образовательной модели.
The article highlights the features of the formation graph-motor skills as preparatory and basic step to mastering the
process of writing children with cerebral palsy, which is a significant problem for their involvement in the general education space. The results of the study of sensory component of preschool children with cerebral pathology as indicative framework forming graphmotor skills. The necessity of considering the principle of informed learning of skills and the principle of unity of diagnosis and correction.
The vast majority of children with cerebral palsy for various reasons can not get quality education pre-school, and can not
use conventional notebooks-development of formulations with printed basis, because such benefits are merely graphical products
that ignores the possibility of compensation in children Preschool and not based on mizhanalizatorniy interaction. The article
emphasizes the need for special benefits, which could in time to take advantage of parents and experts in family-centered
educational model.