У статті розглядаються особливості трансформації навчального процесу осіб з особливими освітніми потребами –
від сегрегативних інституцій до інтегрованих та інклюзивних закладів у країнах Західної Європи (Бельгії, Італії, Німеччині,
Великобританії) та США. Стаття висвітлює впровадження інклюзії в цих країнах у 70-80х роках XX століття, поступове її
удосконалення відповідно до зростаючих наукових уявлень про освіту осіб з особливими освітніми потребами. Автор
висвітлює переваги інклюзивної форми навчання в найрозвиненіших країнах світу. В статті особлива увага приділяється
актуальним проблемам, які на сьогодні знаходяться в полі зору зарубіжних дефектологів-науковців щодо удосконалення
інклюзивної форми навчання в країнах Західної Європи та США. Стаття містить деякі законодавчі документи нової
методології спеціальної освіти дітей з особливими освітніми потребами за кордом.
В статье рассматриваются особенности трансформации учебного процесса лиц с особыми образовательными
потребностями - от сегрегативних институтов к интегрированным и инклюзивным учреждениям в странах Западной Европы
(Бельгии, Италии, Германии, Великобритании) и США. Статья освещает внедрения инклюзии в этих странах в 70-80х годах
XX века, постепенное ее совершенствование в соответствии с растущими научными представлениями об образовании лиц
с особыми образовательными потребностями. Автор освещает преимущества инклюзивной формы обучения в самых
развитых странах мира. В статье особое внимание уделяется актуальным проблемам, которые на сегодня находятся в поле
зрения зарубежных дефектологов-ученых относительно совершенствования инклюзивной формы обучения в странах
Западной Европы и США. Статья содержит некоторые законодательные документы новой методологии специального
образования детей с особыми образовательными потребностями за границей.
The article discusses peculiarities of transformation of the educational process intended for persons with special needs -
from segregative institutions to integrated and inclusive organisations in the Western Europe (Belgium, Italy, Germany) and the
United States. The article highlights implementation of inclusive education in these countries in 70-80s of the XX century, its gradual
improvement according to growing scientific understanding on education of persons with special needs. The author highlights the
benefits of inclusive education in the most developed countries. The article focuses on topical issues which are currently under
review of foreign developmental specialists-scholars as of improvement of inclusive education in the Western Europe and the USA.
This article contains some legal documents concerning a new methodology for special education of children with special educational
needs abroad.