У статті розкрито становлення ідей щодо особистості вчителя в історії української педагогічної
думки в ХVI – на початку ХХ століттях. Зазначено, що вперше офіційно визначені вимоги до особистості
вчителя у братських школах України в XVII столітті. Подальшого розвитку ідеї «педагогічного покликання»
набули в працях Г.Сковороди. У ХІХ столітті прогресивні педагоги загострюють проблему підготовки
вчителів для народних шкіл (О.Духнович, М.Пирогов, П.Куліш, К.Ушинський). Зростає увага до особистісних і
професійних якостей учителів (М.Корф, М.Демков, С.Миропольський, І.Огієнко).
В статье раскрыто становление идей относительно личности учителя в истории украинской
педагогической мысли в ХVI- начале ХХ веков. Отмечено, что впервые официально определены требования
к личности учителя в братских школах Украины XIVII века. Дальнейшее развитие идеи «педагогического
призвания» получили в работах Г.Сковороды. В ХІХ веке прогрессивные педагоги обостряют внимание к
проблеме подготовки учителей для народных школ (А. Духнович, Н.Пирогов, П. Кулиш, К.Ушинский).
Повышается внимание к личностным и профессиональным качествам учителей (Н.Корф, Н.Демков,
С.Миропольский, И.Огиенко).
This article summarizes the development of the ideas of the teacher’s individuality in the history of the Ukrainian
pedagogical thought from ХVI to the beginning of ХХ centuries. It is mentioned that the first requirements to teacher’s
personality in brotherhood schools of Ukraine were officially defined in XVII century. The ideas of «teaching vocation»
have got their further development in the works of H. Skovoroda. In the XIX century, progressive educators accentuated
the importance of a question of training teachers for the people’s schools (O. Dukhnovych, M. Pyrohov, P. Kulish,
K. Ushynsky). The attention to the personal and professional qualities of teachers increases (M. Korf, M. Demkov,
S. Myropolsky, I. Ohiyenko).