ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Школа, О. М. | |
dc.contributor.author | Бойченко, А. В. | |
dc.contributor.author | Пятницька Д. В., Д. В. | |
dc.date.accessioned | 2017-05-30T08:05:27Z | |
dc.date.available | 2017-05-30T08:05:27Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Школа О. М. Фахова підготовка вчителів фізичної культури із впровадженням інтерактивних технологій навчання / О. М. Школа, А. В. Бойченко, Д. В. Пятницька // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 15. “Науково-педагогічні проблеми фізичної культури. Фізична культура і спорт : 36. наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – Випуск 4 (74)16. – C. 133-136 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14351 | |
dc.description.abstract | В статті розглянуто результати соціологічного дослідження серед студентів факультету фізичного виховання вищого педагогічного навчального закладу. Мета дослідження: виявлення соціально-педагогічних передумов впровадження інтерактивних технологій навчання у процесі фахової підготовки вчителів фізичної культури. В статті розглядається інноваційний характер підготовки кваліфікованих педагогічних кадрів, конкурентоспроможних на ринку праці, здатних до творчості, самостійності, професійного саморозвитку, освоєння та впровадження наукоємних та інформаційних технологій. Виявлено, що у вищому навчальному закладі педагогічного спрямування існують соціально-педагогічні передумови для впровадження інтерактивних форм навчання. Переважна більшість студентів бажає брати участь у такій навчальній роботі, що забезпечуватиме активізацію пізнавального процесу. | ua |
dc.description.abstract | В статье рассмотрены результаты социологического исследования среди студентов факультета физического воспитания высшего педагогического учебного заведения. Выявлено, что в высшем учебном заведении педагогической направленности существуют объективные социально- педагогические предпосылки для внедрения интерактивных форм обучения. Подавляющее большинство студентов желают принимать участие в такой учебной работе, что будет обеспечивать активизацию познавательного процесса. | ua |
dc.description.abstract | The results of the survey among students of physical education higher educational institution. Revealed that in higher education teaching orientation there are objective social and educational conditions for the introduction of interactive forms of learning. The vast majority of students wish to take part in this study, the activation of which will provide a cognitive process. With the aim of fulfilling the objectives of the study, was conducted a sociological survey among 442 students of faculties of physical training of higher pedagogical educational institutions. The purpose of the study to identify the social and pedagogical prerequisites for the introduction of interactive learning technologies in the process of professional training of physical culture teachers. The article examines the innovative nature of training of skilled pedagogical personnel, competitive on the labor market, creativity, autonomy, professional self-development, development and implementation of science intensive and information technologies. In the Kharkiv humanitarian-pedagogical Academy has the necessary pedagogical conditions (contact of teachers with students, encourage and support faculty creativity, initiative and activity of students) for the introduction of interactive teaching methods. The vast majority of students wishes to participate in these trainings that will ensure the activation of the cognitive process. Further studies require the possibility of applying interactive technologies in secondary schools at lessons of physical culture and methods of professional training of future teachers to their implementation. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | студенти | ua |
dc.subject | інтерактивні технології | ua |
dc.subject | суб’єкт-суб’єктне навчання | ua |
dc.subject | студенты | ua |
dc.subject | интерактивные технологии | ua |
dc.subject | субъект-субъектное обучение | ua |
dc.subject | students | ua |
dc.subject | interactive techniques | ua |
dc.subject | subject-subject teaching | ua |
dc.title | Фахова підготовка вчителів фізичної культури із впровадженням інтерактивних технологій навчання | ua |
dc.type | Article | ua |