Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Аксьонова, О. П.
dc.contributor.author Півненко, Ю. В.
dc.date.accessioned 2017-05-29T09:37:25Z
dc.date.available 2017-05-29T09:37:25Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Аксьонова О. П. Науково-методичний проект "Урок здоров'я" / О. П. Аксьонова, Ю. В. Півненко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 267-271 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14284
dc.description.abstract Стаття присвячена особливостям реалізації науково-методичного проекту “Урок Здоров’я” як компонента каскадної програми розвитку навчального закладу – Школи ХХІ сторіччя. Представлені сенситивні періоди формування валеологічної грамотності учнів і визначені єдині валеологічні модулі, розроблений тайм-менеджмент роботи над проектом. ua
dc.description.abstract Статья посвящена особенностям реализации научно-методического проекта “Урок Здоровья” как компонента каскадной программы развития учебного заведения – Школы ХХІ века. Представлены сенситивные периоды формирования валеологической грамотности учащихся и обозначены единые валеологические модули, разработан тайм-менеджмент работы над проектом. ua
dc.description.abstract The article is devoted to the peculiarities of realization of methodical scientific project "Lessons of health" as a component of the cascade program of development of the educational institution - the school of the 21st century. As a result of the content analysis, the authors identified the urgency of modernization, especially of the didactic system in the activities of the educational institution - the School supportive to health. The author has defined his position with regard to the key concepts of “culture of health” and “creating the culture of health”.The authors identified the conceptual basis of the project as the principle of health centrism, the essence of which is the trinity of educational efforts aimed to preserve and strengthen the health of students and creation of culture of health. The theoretical basis of the project highlighted the following principles: the triune the idea of health care: continuity and succession, subject-to-subject relations of all participants of the education, the combination of security and training strategies, freedom of choice.By analyzing the prospects of pedagogical practices we found the most rational methods and forms of organization of students' work that teachers use in the context of forming the knowledge and skills of preservation, strengthening, formation of health. Taking in consideration the characteristics of the current generation of students, we identified the groups of key competencies in the structure of health care competence of students of 1-11 years of studies. We represent sensitive periods of forming valeological literacy of pupils and determine valeological modules, we developed the time management of the project. The Project "Health Lesson" is defined as a part of health centered didactic system, form of organization of learning activities of students aimed to form their valeological literacy according to the common valeological modules correlated with common themes, structured by philosophical, theoretical, practical aspects of formation of the culture of health of the subjects of educational environment. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject урок ua
dc.subject учні ua
dc.subject вчитель ua
dc.subject школа ua
dc.subject здоров’я ua
dc.subject формування ua
dc.subject культура здоров’я ua
dc.subject проект ua
dc.subject урок ua
dc.subject учащиеся ua
dc.subject учитель ua
dc.subject школа ua
dc.subject здоровье ua
dc.subject формирование ua
dc.subject культура здоровья ua
dc.subject проект ua
dc.subject lesson ua
dc.subject students ua
dc.subject teacher ua
dc.subject school ua
dc.subject formation ua
dc.subject culture of health ua
dc.subject project ua
dc.subject.classification 373.5:613:005.336.1-044.3:159.9.018.3(045) ua
dc.title Науково-методичний проект "Урок здоров'я" ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу