Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування компетенцій студентів ВНЗ з організації і проведення рухової активності

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Вихляєв, Ю. М.
dc.date.accessioned 2017-05-24T13:13:37Z
dc.date.available 2017-05-24T13:13:37Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Вихляєв Ю. М. Формування компетенцій студентів ВНЗ з організації і проведення рухової активності / Ю. М. Вихляєв // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 316-321 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14229
dc.description.abstract У статті розкриваються компетентності з організації і проведення рухової активності як інтегральної особистісної характеристики, виділяються і характеризуються складові їх змісту: мотиваційний, особистісно- орієнтаційний та діяльнісно-практичний компоненти, виділяються критерії та показники, що дозволяють ідентифікувати окремі види компетентності, які відрізняються один від одного змістом рухової діяльності. ua
dc.description.abstract В статье раскрываются компетентности по проведению двигательной активности как интегральной личностной характеристики, выделяются и характеризуются составляющие их содержания: мотивационный, личностно-ориентационный и деятельностно-практический компоненты, выделяются критерии и показатели, позволяющие идентифицировать отдельные виды компетентности, которые отличаются друг от друга содержанием двигательной деятельности. ua
dc.description.abstract The article explores ways to improve physical education in the universities of Ukraine and, in particular, the mastery of the students competencies, knowledge, skills and practical skills of self-study physical activity and exercise. Theoretical analysis and generalization of literature have shown, that all researchers associated competence, ie, knowledge, experience, education, opportunities, values the person with the specific content of its activities and with the qualitative characteristics of its performance. The result of these activities should be the improvement of Health Protection and physical fitness of students. Analіz scientific sources, its own research and experience allowed the author to highlight the competencies that must acquire the students while studying at the university non sports profile: 1) the ability to use different types that form of motor activity to enhance physical fitness, recreation and a healthy way of life that improving human health; 2) the ability to use the acquired knowledge and peculiarities of use of motor activity for the formation of health practice; 3) the ability to independently carry out physical exercises to correct the physical condition, fitness and health. For the practical implementation of selected competencies in the educational process of university students (except for schools sports profile, which requires a broader set of competencies), the author highlighted such components; motivational, learner-orientation, operation and practical, as well as the relevant criteria and indicators, which are reviewed and evaluated the students at four levels - low, sufficient, medium, high. The result of training in the context of competencies should be recognized the knowledge, skills and practical skills of students, namely: 1) knowledge of the laws that features the use of motor activity for the formation of health; 2) the ability and skills to perform specific sets of exercises and motor action in one form or another motor activity (sports); 3) the ability to build sequence of exercises, their scope and intensity; 4) knowledge and skills to determine the amount of physical activity as a separate training lessons, and during the week, the month, and its effect on the human body, depending on the age, condition fitness and health; 5) practical skills to carry out self-control over their own functional state during self-study a certain type of motor activity and in the recovery period.The level of formation represented by the competence of students to the organization of motor activity to determine the optimality of physical education in one or another university. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject рухова активність ua
dc.subject компетентність ua
dc.subject компоненти ua
dc.subject мотіваційний ua
dc.subject особистісно- орієнтаційний ua
dc.subject діяльнісно-практичний ua
dc.subject критерії ua
dc.subject показники ua
dc.subject двигательная активность ua
dc.subject компетентность ua
dc.subject компоненты ua
dc.subject мотивационный ua
dc.subject личностно- ориентационный ua
dc.subject деятельно-практический ua
dc.subject критерии ua
dc.subject показатели ua
dc.subject physical activity ua
dc.subject competence ua
dc.subject components ua
dc.subject motivational ua
dc.subject learner-orientation ua
dc.subject operation and practical ua
dc.subject criteria ua
dc.subject indicators ua
dc.subject.classification 378.147: 016 ua
dc.title Формування компетенцій студентів ВНЗ з організації і проведення рухової активності ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу