В статті представлено характеристику структури та змісту навчально-тренувального процесу дітей 6-7 років на
першому році занять міні-баскетболом, які є актуальними у зв’язку із тенденцією до ранньої спеціалізації у командних
спортивних іграх. Стаття детально розкриває інформацію про структуру і зміст кожного з розділів та блоків протягом
року. Розроблена експериментальна структура та зміст включала основні розділи: теоретичний, практичний та
контрольний. Кожний розділ мав свої завдання та методи їх реалізації. Основою для розробки експериментальної структури
та змісту були результати констатуючого експерименту, які показали незадовільну ситуацію в організації, структурі та
змісті навчально-тренувального процесу на першому році занять міні-баскетболом, і як наслідок, низькі показники рівня
фізичного розвитку, здоров’я та підготовленості тих, хто займається. При побудові навчально-тренувального процесу
дітей 6-7 років враховувались принципи спортивного тренування, основні завдання етапу початкової підготовки, сучасні
тенденції світового міні-баскетболу. Розкрито структуру та зміст начально-тренувального заняття. Надано інформацію
про вірогідний приріст показників фізичної та теоретичної підготовленості, фізичного здоров’я дітей 6-7 років в
експериментальній групі у порівнянні з контрольною, що свідчить про ефективність розроблених структури та змісту
підготовки протягом року.
В статье представлена характеристика структуры и содержания учебно-тренировочного процесса детей 6-7 лет на первом году обучения знаниям мини-баскетболом, которые являются актуальными в связи с тенденцией к ранней
специализации в командных спортивных играх. Статья детально раскрывает информацию про структуру и содержание
каждого из разделов и блоков в течении года. Разработанная экспериментальная структура и содержание включала
основные разделы: теоретический, практический и контрольный. Каждый раздел имел свои задания и методы их
реализации. Основой для разработки экспериментальных структуры и содержания – были результаты констатирующего
эксперимента, которые показали неудовлетворительную ситуацию в организации, структуре и содержании учебно-
тренировочного процесса на первом году занятиями мини-баскетболом, и как следствие, низкие показатели физического
развития, здоровья и физической подготовленности. При построении учебно-тренировочного процесса детей 6-7 лет
учитывались принципы спортивной тренировки, а также основные задачи этапа начальной подготовки. Раскрыто
структуру и содержание учебно-тренировочного занятия. Представлена информация о достоверном приросте
показателей детей 6-7 лет в экспериментальной группе по сравнению с контрольной, что свидетельствует об
эффективности разработанных структуры и содержания подготовки в течение года.
In the
article description of structure and maintenance of training process of 6-7 y.o. children is presented on the first year of educating by
knowledge of mini-basket-ball, that is actual in sanctify with a tendency to early specialization in team sport games. The article in detail
exposes information about structure and maintenance of each of divisions and blocks in the flow of year. The worked out experimental
structure and maintenance included basic divisions: theoretical, practical and control. Every division had the tasks and methods of their
realization. By basis for development of experimental structure and maintenance - there were results of establishing experiment that
showed an unsatisfactory situation in organization, structure and maintenance of training process on the first year engaging in minibasket-
ball, and as a result, subzero indexes of physical development, health and physical preparedness. At the construction of training
process of 6-7 y.o. children principles of the sport training, and also basic tasks of the stage of initial preparation, were taken into
account. A structure and maintenance of training employment are exposed. It is provided information about the reliable increase of
indexes of 6-7 y.o. children in an experimental group as compared to control that testifies to efficiency of the worked out structure and
maintenance of preparation during a year.