ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Гнесь, Н. О.![]() |
|
dc.contributor.author | Галан, Я. П.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2017-05-17T11:56:15Z | |
dc.date.available | 2017-05-17T11:56:15Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Гнесь Н. О. Оптимізація рухової активності дошкільнят як шлях реалізації здоров’язбережувальних технологій у роботі дошкільних навчальних закладів / Н. О. Гнесь, Я. П. Галан // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : [зб. наук. праць] / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 4 (74). - C. 4-7 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14104 | |
dc.description.abstract | У науковій статті розкрито впровадження у навчальний процес дошкільних навчальних закладів здоров’язбережувальних технологій. Охарактеризовано шляхи реалізації здоров’язбережувальних технологій у режимі дня. Подано основну характеристику психолого-педагогічних технологій реалізації фізичного виховання для дітей дошкільного віку. Проаналізовано та виокремлено підходи до формування здоров’язбережувальної компетентності у дошкільнят. Представлено існуючу класифікацію здоров’язбережувальних технологій. Охарактеризовано основні шляхи і засоби формування здоров’язбережувальних технологій. Запропоновано реалізацію здоров’збережувальних технологій у дошкільному навчальному закладі. | ua |
dc.description.abstract | В научной статье раскрыто внедрение в учебный процесс дошкольных учебных заведений здоровьесберегающих технологий. Охарактеризовано пути реализации здоровьесберегающих технологий в режиме дня. Подано основную характеристику психолого-педагогических технологий реализации физического воспитания для детей дошкольного возраста. Проанализировано и выделено подходы к формированию здоровьесберегающей компетентности у дошкольников. Представлено существующую классификацию здоровьесберегающих технологий. Охарактеризовано основные пути и средства формирования здоровьесберегающих технологий. Предложена реализация здоровьесберегающих технологий в дошкольном учебном заведении. | ua |
dc.description.abstract | The learning process of pre-schools health-improving technology is highlighted in the work of preschool institutions. The health-improving ways are described in day mode. The basic characteristics of psychological and pedagogical technologies of physical education for preschool children are presented. The preschoolers` approaches of the formation singled health-improving competence are analyzed. The health-improving existing classification technology is presented. The basic ways and means of forming healthimproving technology are characterized. An implementation of health-improving technology in preschool education is suggested. The aim is to describe the optimization of motor activity of children as one of the ways of implement health-improving technologies in the regulations of preschool institutions. Methods: research of literature and summarizing the practice experience of physical education of preschool children. So health-improving technology in preschools is addressed for solving the priority task of modern preschool education - the preservation, support and strengthen the health of children, teachers and parents. The main purpose of health-improving technology in preschool education is the education of health culture as a set of conscious child's attitude to human health and life, health knowledge and skills to protect, maintain and strengthen its formation of health-improving competence that allows the preschooler meets the challenges of a healthy lifestyle and safe behavior. The special place have the health-improving technology, optimal physical activity of children, the right driving mode promote health, physical and mental development, improve mood and health among the ways of implement. The effectiveness of a preschooler exercise will increase significantly if their implementation takes place in a positive emotional background, which, in particular, can provide using of fairy tales and animations. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | рухова активність | ua |
dc.subject | здоров’язбережувальні технології | ua |
dc.subject | двигательная активность | ua |
dc.subject | здоровьесберегающие технологии | ua |
dc.subject | physical activity | ua |
dc.subject | health-saving technologies | ua |
dc.title | Оптимізація рухової активності дошкільнят як шлях реалізації здоров’язбережувальних технологій у роботі дошкільних навчальних закладів | ua |
dc.type | Article | ua |