Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Оптимізація рухової активності дошкільнят як шлях реалізації здоров’язбережувальних технологій у роботі дошкільних навчальних закладів

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Гнесь, Н. О.
dc.contributor.author Галан, Я. П.
dc.date.accessioned 2017-05-17T11:56:15Z
dc.date.available 2017-05-17T11:56:15Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Гнесь Н. О. Оптимізація рухової активності дошкільнят як шлях реалізації здоров’язбережувальних технологій у роботі дошкільних навчальних закладів / Н. О. Гнесь, Я. П. Галан // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : [зб. наук. праць] / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 4 (74). - C. 4-7 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14104
dc.description.abstract У науковій статті розкрито впровадження у навчальний процес дошкільних навчальних закладів здоров’язбережувальних технологій. Охарактеризовано шляхи реалізації здоров’язбережувальних технологій у режимі дня. Подано основну характеристику психолого-педагогічних технологій реалізації фізичного виховання для дітей дошкільного віку. Проаналізовано та виокремлено підходи до формування здоров’язбережувальної компетентності у дошкільнят. Представлено існуючу класифікацію здоров’язбережувальних технологій. Охарактеризовано основні шляхи і засоби формування здоров’язбережувальних технологій. Запропоновано реалізацію здоров’збережувальних технологій у дошкільному навчальному закладі. ua
dc.description.abstract В научной статье раскрыто внедрение в учебный процесс дошкольных учебных заведений здоровьесберегающих технологий. Охарактеризовано пути реализации здоровьесберегающих технологий в режиме дня. Подано основную характеристику психолого-педагогических технологий реализации физического воспитания для детей дошкольного возраста. Проанализировано и выделено подходы к формированию здоровьесберегающей компетентности у дошкольников. Представлено существующую классификацию здоровьесберегающих технологий. Охарактеризовано основные пути и средства формирования здоровьесберегающих технологий. Предложена реализация здоровьесберегающих технологий в дошкольном учебном заведении. ua
dc.description.abstract The learning process of pre-schools health-improving technology is highlighted in the work of preschool institutions. The health-improving ways are described in day mode. The basic characteristics of psychological and pedagogical technologies of physical education for preschool children are presented. The preschoolers` approaches of the formation singled health-improving competence are analyzed. The health-improving existing classification technology is presented. The basic ways and means of forming healthimproving technology are characterized. An implementation of health-improving technology in preschool education is suggested. The aim is to describe the optimization of motor activity of children as one of the ways of implement health-improving technologies in the regulations of preschool institutions. Methods: research of literature and summarizing the practice experience of physical education of preschool children. So health-improving technology in preschools is addressed for solving the priority task of modern preschool education - the preservation, support and strengthen the health of children, teachers and parents. The main purpose of health-improving technology in preschool education is the education of health culture as a set of conscious child's attitude to human health and life, health knowledge and skills to protect, maintain and strengthen its formation of health-improving competence that allows the preschooler meets the challenges of a healthy lifestyle and safe behavior. The special place have the health-improving technology, optimal physical activity of children, the right driving mode promote health, physical and mental development, improve mood and health among the ways of implement. The effectiveness of a preschooler exercise will increase significantly if their implementation takes place in a positive emotional background, which, in particular, can provide using of fairy tales and animations. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject рухова активність ua
dc.subject здоров’язбережувальні технології ua
dc.subject двигательная активность ua
dc.subject здоровьесберегающие технологии ua
dc.subject physical activity ua
dc.subject health-saving technologies ua
dc.title Оптимізація рухової активності дошкільнят як шлях реалізації здоров’язбережувальних технологій у роботі дошкільних навчальних закладів ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics