На сучасному етапі актуальним є вдосконалення професійної підготовки спеціалістів соціономічної сфери діяльності, основою професійної компетентності яких є особистісний компонент. В зв’язку з цим метою даної статті є теоретичний та методологічний аналіз проблеми розвитку особистості в умовах професійної підготовки соціономічного профілю.
На современном этапе актуальным является совершенствование профессиональной
подготовки специалистов социономической сферы деятельности, основой профессиональной
компетентности которых является личностный компонент. В связи с этим целью данной
статьи является теоретический и методологический анализ проблемы развития личности в
условиях профессиональной подготовки социономических профиля.
Inna V. Tоmarjevska. candidate of psychological sciences, associate Professor of the chair of
practical psychology of the National Pedagogical Dragomanov University, (Kyiv). Theoretical -
methodological analysis of problems of development of personality in of vocational training by
socionomical profile. At the present stage is to improve the actual training specialists sotsionomichnoyi
scope, basis of professional competence which is a personal component. In connection with deep and
dynamic socio-economic changes, democratization and гуманізацізю the company increased the demand
by socionomical profile, the representatives of which are psychologists, teachers and social workers.
However, be aware that it is such spheres of social practice, in which the means of professional activity is
actually the identity of a specialist. Therefore, require special attention and special features of the
process of development of personality in the conditions of professional training соціономічного profile,
the conditions that affect this process. The place of this problem in modern pedagogical and
psychological researches has been analyzed, the conceptual analyze of the main research terms and
methodological approaches to the study of the humanization. In this regard, the aim of this paper is a
theoretical and methodological analysis of the problem in terms of personal development training
sotsionomichnoho profile