DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет педагогіки та психології » Наукові праці Факультету педагогіки та психології »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14095
Title: Теоретико-методологічний аналіз проблеми розвитку особистості в умовах професійного розвитку соціономічного профілю
Authors: Томаржевська, Інна Володимирівна
Keywords: професійна підготовка
соціономічного профілю
гуманізація
особистісний підхід
Issue Date: 2014
Publisher: Вид-во НУОУ
Citation: Томаржевська І. В. Теоретико-методологічний аналіз проблеми розвитку особистості в умовах професійного розвитку соціономічного профілю / І. В. Томаржевська // Вісник Національного університету оборони України. Зб-к наук. праць. - К. : НУОУ, 2014. - Вип. 1 (38). - С. 314-320
Abstract: На сучасному етапі актуальним є вдосконалення професійної підготовки спеціалістів соціономічної сфери діяльності, основою професійної компетентності яких є особистісний компонент. В зв’язку з цим метою даної статті є теоретичний та методологічний аналіз проблеми розвитку особистості в умовах професійної підготовки соціономічного профілю.
На современном этапе актуальным является совершенствование профессиональной подготовки специалистов социономической сферы деятельности, основой профессиональной компетентности которых является личностный компонент. В связи с этим целью данной статьи является теоретический и методологический анализ проблемы развития личности в условиях профессиональной подготовки социономических профиля.
Inna V. Tоmarjevska. candidate of psychological sciences, associate Professor of the chair of practical psychology of the National Pedagogical Dragomanov University, (Kyiv). Theoretical - methodological analysis of problems of development of personality in of vocational training by socionomical profile. At the present stage is to improve the actual training specialists sotsionomichnoyi scope, basis of professional competence which is a personal component. In connection with deep and dynamic socio-economic changes, democratization and гуманізацізю the company increased the demand by socionomical profile, the representatives of which are psychologists, teachers and social workers. However, be aware that it is such spheres of social practice, in which the means of professional activity is actually the identity of a specialist. Therefore, require special attention and special features of the process of development of personality in the conditions of professional training соціономічного profile, the conditions that affect this process. The place of this problem in modern pedagogical and psychological researches has been analyzed, the conceptual analyze of the main research terms and methodological approaches to the study of the humanization. In this regard, the aim of this paper is a theoretical and methodological analysis of the problem in terms of personal development training sotsionomichnoho profile
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14095
Appears in Collections:Наукові праці Факультету педагогіки та психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2.pdf400.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.