Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Специфіка форм і методів професійної підготовки фахівців фізичного виховання і спорту у сполучених штатах Америки

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мединський, С. В.
dc.date.accessioned 2017-05-15T13:53:08Z
dc.date.available 2017-05-15T13:53:08Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Мединський С. В. Специфіка форм і методів професійної підготовки фахівців фізичного виховання і спорту у сполучених штатах Америки / С. В. Мединський // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 99-101 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14038
dc.description.abstract У статті розглянуто форми і методи, що найбільш широко використовуються у Сполучених Штатах Америки при підготовці бакалаврів галузі фізичного виховання і спорту. Охарактеризовано семінари першого року навчання, семінари старших курсів навчання, стажування та інші форми практичного навчання студентів. ua
dc.description.abstract В статье рассмотрены формы и методы, наиболее широко используемых в Соединенных Штатах Америки при подготовке бакалавров сферы физического воспитания и спорта. Охарактеризованы семинары первого года обучения, семинары старших курсов обучения, стажировки и другие формы практического обучения студентов. ua
dc.description.abstract The article reviews a number of forms and methods of professional study bachelors of physical education and sport in the United States: -First-year seminars, that have become a common approach adopted by higher education institutions in their efforts to ease the transition to college for new students, and to systematically address unacceptable rates of student attrition. The popularity of first-year seminars as a programmatic and curricular approach is grounded in the fact that a credit-bearing course offers a traditional and appropriate structure through which orientation efforts extend beyond the first week of classes. They also offer a way for student development and retention theories to be put into practice, and they provide a logical structure for encouraging (and intrusively demanding) active student involvement in learning and in the life and activities of the institution; for examining and discussing student/institutional fit; and for facilitating social and academic integration. First-year seminars are thus designed to meet both institutional and student needs. - Capstone courses, also known as senior seminars, offer undergraduate students nearing graduation the opportunity to summarize, evaluate, and integrate some or all of their college experience. These courses are generally treated as academic major or core requirements, most are at least one academic term in length, and most require a major project or presentation. Senior seminars and capstone courses in higher education generally fall into one of five types. Varying goals, instructional strategies, and topics separate these course types. - Internship is one of that facilitates three significant aspects of student development: personal, professional, and civic. The internship is an opportunity for intellectual and emotional development that may be important for an internship but will also be important in your life, whatever path you choose. The ability to look critically at information, as well as to think creatively, and to look at issues from multiple viewpoints are essential abilities. So is the ability to communicate clearly both orally and in writing. Solving problems and working in teams are abilities that will serve you at home, at work, and in the community. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject бакалавр ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject спорт ua
dc.subject форми ua
dc.subject семінар ua
dc.subject практика ua
dc.subject стажування ua
dc.subject США ua
dc.subject бакалавр ua
dc.subject физическое воспитание ua
dc.subject спорт ua
dc.subject семинар ua
dc.subject практика ua
dc.subject стажировка ua
dc.subject bachelor ua
dc.subject physical education ua
dc.subject sports ua
dc.subject forms ua
dc.subject seminars ua
dc.subject experiential education ua
dc.subject field studies ua
dc.subject internships ua
dc.subject USA ua
dc.subject.classification 378.091.33-051:796(73) ua
dc.title Специфіка форм і методів професійної підготовки фахівців фізичного виховання і спорту у сполучених штатах Америки ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу