У статті викладено результати емпіричного дослідження особистісного потенціалу
студентської молоді як чинника її психічної адаптації до життєдіяльності в умовах дії стрес-чинників природного середовища. Взаємодія властивостей і можливостей особистості, що
складають особистісний потенціал людини, розглядається автором як чинник її адаптації до
життєдіяльності в умовах впливу кліматогеофізичних стрес-чинників природного середовища.
Автор розглядає як ефективні ті стратегії адатации, які спираються на активну зміну ситуації,
або через зміну її об'єктивних характеристик, або через самозміну. Найбільший внесок в
успішну адаптацію студентів вносять ті психологічні (особистісні) ресурси, які сприяють обранню
цих стратегій, на противагу викривленню того, що відбувається, та уявлень прo себе і свої
можливості. Ефективна адаптація підтримується, насамперед, за рахунок активізації суб'єктного
рівня адатації.
В cтaтьe излaгaютcя рeзультaты эмпиричecкoгo иccлeдoвaния
личнocтнoгo пoтeнциaлa cтудeнчecкoй мoлoдeжи кaк фaктoрa ee пcиxичecкoй aдaптaции к
жизнeдeятeльнocти в уcлoвияx дeйcтвия cтрecc-фaктoрoв прирoднoй cрeды. Взaимoдeйcтвиe
cвoйcтв и вoзмoжнocтeй личнocти, cocтaвляющиx личнocтный пoтeнциaл чeлoвeкa,
рaccмaтривaeтcя aвтoрoм кaк фaктoр ee aдaптaции к жизнeдeятeльнocти в уcлoвияx
вoздeйcтвия климaтoгeoфизичecкиx cтрecc-фaктoрoв прирoднoй cрeды. Aвтoр рaccмaтривaeт в
кaчecтвe эффeктивныx тe cтрaтeгии aдaтaции, кoтoрыe oпирaютcя нa aктивнoe измeнeниe
cитуaции, либo чeрeз измeнeниe ee oбъeктивныx xaрaктeриcтик, или чeрeз caмoизмeнeниe.
Нaибoльший вклaд в уcпeшную aдaптaцию cтудeнтoв внocят тe пcиxoлoгичecкиe (личнocтныe)
рecурcы, кoтoрыe cпocoбcтвуют избрaнию этиx cтрaтeгий, в прoтивoвec иcкaжeнию вocприятия
тoгo, чтo прoиcxoдит, и прeдcтaвлeний o ceбe и cвoиx вoзмoжнocтяx. Эффeктивнaя aдaптaция
пoддeрживaeтcя, прeждe вceгo, зa cчeт aктивизaции cубъeктнoгo урoвня aдaтaции.
The article presents the results of empirical research of personal potential of students as a
factor of her mental adaptation to the life under the action of stress factors of the environment. The
interaction of the properties and capabilities of the individual, components of personal potential of a
person, is considered by the author as a factor in its adaptation to life in conditions of influence of
climatic-geophysical stress factors of the environment. The author considers as an effective those
adaptation strategies, which are based on the active change of the situation, either through a change
of its objective characteristics, or through self-change. The greatest contribution to successful
adaptation of students make the psychological (personal) resources that contribute to the election of
these strategies, as opposed to a distorted perception of what is happening, and ideas about
themselves and their capabilities. Effective adaptation is supported primarily through activation of the
subjective level of adaptation.