У статті розглядаються малодосліджені філософсько-антропологічні питання тілесності й соматичності. На основі освітнього вчення Г. Ващенка показано, що формування особистості,
здатної до багатовекторноії самореалізації, передбачає врахування не лише природної та соціокультурноі феноменальності, але й почуттєвоії, вітальноії а духовної даності.
В статье рассматриваются малоисследованные философско-антропологические вопросы телесности и соматичности. На основе
образовательного учения Г. Ващенко показано, что формирование
личности, способной к многовекторной самореализации, предусматривает учет не только естественной и социокультурной феноменальности, но и чувственной, витальной и духовной данности.
The article deals with insufficiently known philosophical and
anthropological questions of corporeality and somaticity. On the basis of
H. Vashchenko's educational conception it is shown that the formation of
personality, capable of multiple-vector self-realization, takes into consideration not only the natural and socio-cultural phenomenality, but also
sensual, vital and spiritual entities.