Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Орлов, О. В.
dc.date.accessioned 2017-02-06T08:39:31Z
dc.date.available 2017-02-06T08:39:31Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Орлов О. В. Діагностика невротизації підлітків з розумовою відсталістю / О. В. Орлов // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: збірник наукових праць. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – № 4(49). – C. 219-228 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12662
dc.description.abstract В стресогенних умовах сучасності підвищується ризик загострення невротичних розладів. Підлітки з розумовою відсталістю становлять в цьому контексті особливу групу ризику, оскільки мають знижені психологічні ресурси до подолання стресу. Тому важливо своєчасно виявляти особистісну схильність таких підлітків до невротичних розладів, проводити відповідну психопрофілактичну роботу, для якої проблема діагностики рівня невротизації цих підлітків постає надзвичайно актуальною. Достатньо розробленою є проблема діагностики невротизації за умови типового розумового розвитку в рамках психодинамічних, когнітивно-поведінкових, екзистенційних підходів. Для сучасної психології характерним є поліфакторний підхід до діагностики невротизації. В цей же час діагностика невротизації підлітків з розумовою відсталістю потребує врахування специфіки перебігу їхніх психічних процесів та дотепер лишається мало розробленою науково-практичною проблемою. В цьому зв’язку, на основі проведеного теоретичного аналізу, нами було розроблено трьохкомпонентну теоретичну модель невротизації особистості зазначеної категорії підлітків, а на її базі – комплекс психологічної діагностики. Комплекс містить чотири змістові блоки, кожен з яких має свою мету та складається зі спеціалізованих діагностичних методик, підібраних з урахуванням специфіки психічного функціонування в умовах порушення інтелекту. Водночас деякі із цих методик, будучи єдиними у своєму класі, лишаються обмежено доступними розумінню підлітків з розумовою відсталістю. Тож їх адаптація та розроблення відповідних статистичних норм є актуальним напрямом подальших наукових пошуків. ua
dc.description.abstract В стрессогенных условиях современности повышается риск обострения невротических расстройств. Подростки с умственной отсталостью составляют в этом контексте особую группу риска, поскольку имеют пониженные психологические ресурсы к преодолению стресса. Поэтому важно своевременно выявлять личностную предрасположенность таких подростков к невротическим расстройствам, проводить соответствующую психопрофилактическую работу, для которой проблема диагностики уровня невротизации этих подростков выступает чрезвычайно актуальной. Достаточно разработанной является проблема диагностики невротизации при типичном умственном развитии в рамках психодинамических, когнитивно- поведенческих, экзистенциальных подходов. Для современной психологии характерен полифакторний подход к диагностике невротизации. В это же время диагностика невротизации подростков с умственной отсталостью требует учета специфики течения их психических процессов и до сих пор остается мало разработанной научно-практической проблемой. В этой связи, на основании проведенного теоретического анализа, нами была разработана трехкомпонентная теоретическая модель невротизации личности указанной категории подростков, а на ее базе - комплекс психологической диагностики. Комплекс включает четыре содержательных блока, каждый из которых имеет свою цель и состоит из специализированных диагностических методик, подобранных с учетом специфики психического функционирования в условиях нарушения интеллекта. В то же время некоторые из этих методик, будучи единственными в своем классе, остаются ограниченно доступными пониманию подростков с умственной отсталостью. Поэтому их адаптация и разработка соответствующих статистических норм является актуальным направлением дальнейших научных поисков. ua
dc.description.abstract In modern stressful conditions the risk of neurotic disorders emerging increases. Adolescents with intellectual disability are in this context in a special risk group because they have reduced coping resources. Therefore, it is important to promptly identify personal predisposition of adolescents with intellectual disability to neurotic disorders, conduct appropriate psychoprophylactic work for which the problem of diagnosing of the level of neuroticism appears very important. The problem of neuroticism diagnosing in individuals with typical mental development is well developed within the psychodynamic, cognitivebehavioral, existential approaches. For modern psychology multifactor approach to neuroticism diagnosing is typical. At the same time, the diagnosing of neuroticism in adolescents with intellectual disability requires taking into account the specificity of their mental processes. Today this problem is still a relatively underdeveloped. In this context, basing on the results of theoretical analysis, we have developed a three-component theoretical model of neuroticism in this category of adolescents; and on this basis - a complex of psychological diagnostics. The complex consists of four content blocks, each of which has its own purpose and includes specialized diagnostic methods, selected with taking into account the specifics of mental functioning in individuals with intellectual disability. At the same time, some of these methods, being the only ones in their class, are limitedly understood by adolescents with intellectual disability. Therefore, adaptation of these methods and their standardizing are in focus for further research. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject невроз ua
dc.subject невротизація ua
dc.subject нейротизм ua
dc.subject невроз ua
dc.subject невротизация ua
dc.subject нейротизм ua
dc.subject neurosis ua
dc.subject neuroticism ua
dc.subject psycho-diagnostics ua
dc.subject.classification 159.9.072:616.891:376.43 ua
dc.title Діагностика невротизації підлітків з розумовою відсталістю ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу