У статті розкрито специфіку переживання гострих кризових подій дітьми, що зазнали травмування у наслідок переселення з зони гострих бойових дій: втрата життєвих орієнтирів, розхитування чи руйнування образу базового спокою, безпечності та рівноваги, втрата опори на близьких дорослих тощо. Окреслені основні завдання психологічної допомоги травмованим дітям та визначено ефективний метод, який їх вирішує. Обґрунтовано застосування наспівування колискових у процесі психологічної допомоги дітям, що зазнали травматизації у наслідок вимушеного переселення. Вирізнено основні складові, які створюють потужній психотерапевтичний ефект у процесі застосування колискових з метою реабілітації травмованих дітей та їхнього близького оточення: психоемоційний стан психолога, тілесний контакт з дитиною, вібрація голосу, позитивні формули, константність та ритм, образність, контакт з ресурсами. Визначено основні модальності сприйняття психолога травмованих дітей у процесі безпосередньої взаємодії: соматичні відчуття, емоційні стани, фантазії, бажання, провідне ставлення до дитини у стосунках. Визначено основні процедури застосування засобу наспівування колискових пісень у роботі з травмованими дітьми: форма організації, організація простору, тривалість, періодичність та кількість сеансів, структуру зустрічей, вирівнювання стану психотерапевта, техніку виконання колискових пісень, малювання почуттів після прослуховування колисанок. Представлено результати осмислення практичного досвіду психологічної допомоги дітям з вимушено переселених родин. Показано, що застосування засобу наспівування колисанок позитивно позначається на психоемоційному стані дітей.
В статье раскрыта специфика переживаний острых кризисных событий детьми, которые испытали травмирование в следствие переселения из зоны острых боевых действий: потеря жизненных ориентиров, расшатывание или разрушение образа базового спокойствия, безопасности и равновесия, потеря опоры на близких взрослых и т.п. Очерчены основные задачи психологической помощи травмированным детям и определен эффективный метод, который их решает. Обосновано применение напевания колыбельных в процессе психологической помощи детям, которые испытали травмирование в следствие вынужденного переселения. Выделены основные составляющие, которые создают мощный психотерапевтический эффект в процессе рименения колыбельных с целью реабилитации травмированных детей и их близкого окружения: психоэмоциональное состояние психолога, телесный контакт с ребенком, вибрация голоса, позитивные формулы, константность и ритм, образность, контакт с ресурсами. Определены основные модальности восприятия психологом травмированных детей в процессе непосредственного взаимодействия: соматические ощущения, эмоциональные состояния, фантазии, желания, ведущее отношение к ребенку в процессе общения. Определены основные процедуры применения средства напевания колыбельных песен в работе с травмированными детьми: форма организации, организация пространства, длительность, периодичность, количество сеансов, структура встреч, выравнивание состояния психотерапевта, техника исполнения колыбельных песен, рисование чувств после прослушивания колыбельных. Представлены результаты осмысления практического опыта психологической помощи детям из вынуждено переселенных семей. Показано, что применение средства напевания колыбельных положительно отражается на психоэмоциональном состоянии детей.
The article reveals the specificity of the experience of acute crisis events with children who have suffered injury as a result of relocating people from areas of acute fighting: loss of direction in life, the undermining or destruction of the image of the base of calm, security and balance, the loss of support for adult relatives and the like. Identified the main tasks of psychological assistance to traumatized children and determined an effective method that solves them. The application humming a lullaby in the process of psychological assistance to child victims of trauma from the forced resettlement. The basic components that create a powerful psychotherapeutic effect in the process of applying a lullaby to rehabilitate traumatized children and their close environment: emotional state of a psychologist, physical contact, vibration of voice, positive formulas, constantly and rhythm, the imagery, the contact with the resources. Defines the basic modality of perception psychologist traumatized children in the process of direct interaction: somatic sensations, emotional States, imagination, desire, leading to the child in the relationship. Defines the main procedures for the application means the humming of lullabies in work with traumatized children: a form of organization, organization of space, duration, frequency and number of sessions, structure meetings, the alignment state of the therapist, technique lullabies, drawing the senses after listening to a lullaby. Presents the results of understanding the practical experience of psychological assistance to children from internally displaced families. It is shown that the use of tools, the humming of lullabies has a positive effect on psycho-emotional state of children.