У статті
поставлено акцент на тому, що такі негативні ефекти консультативної взаємодії як залежність
клієнта від консультанта і залежність консультанта від клієнта необхідно знімати,
використовуючи різні превентивні способи і прийоми. Найбільш важливими профілактичними
способами консультанта у взаємодіях з клієнтом є «опрацювання» конкретних кризових
переживань останнього, консультативна націленість на усвідомлення психологічних захистів,
суб'єктна спрямованість на визначення стадії переживання життєвої кризи, рефлексія ціннісного
ставлення людини до життєвих обставин, концентрування уваги на індивідуальній історії життя
клієнта, визначення рівня його «біографічного стресу», використання таких прийомів як
«зважування» впливу на емоційний стан клієнта колишніх стресорів і теперішніх кризових
обставин та «саморозкриття». Обґрунтовується те, що дуже важливим способом профілактики
кризових станів особистості є «оволодіння самою собою».
В статье поставлен акцент на том, что такие отрицательные эффекты
консультативного взаимодействия как зависимость клиента от консультанта и зависимость
консультанта от клиента необходимо снимать, используя различные превентивные способы и
приемы. Наиболее важными профилактическими способами консультанта у взаимодействиях с
клиентом являются «проработки» конкретных кризисных переживаний последнего,
консультативная нацеленность на осознание психологических защит, субъектная
направленность на определение стадии переживания жизненного кризиса, рефлексия
ценностного отношения человека к жизненным обстоятельствам, концентрирование внимания
на индивидуальной истории жизни клиента, определение уровня его «биографического
стресса», использование таких приемов как «взвешивание» влияния на эмоциональное
состояние клиента бывших стрессоров и настоящих кризисных обстоятельств и
«самораскрытие». Обосновывается то, что очень важным способом профилактики кризисных
состояний личности является «овладение самой собой».
The paper is put an emphasis on the fact that the negative effects of such a consultative
interaction as a client’s dependence from a consultant and the consultant’s dependence from the
client must be removed using a variety of preventive methods and techniques. The most important preventive methods of consultant in his interactions with the customer are the "study" of specific crisis
experiences of the latter, the counseling focus on awareness of psychological defenses, subject
orientation on identification of the stage experience life crisis, a reflection of the valuable attitude of
man to life circumstances, concentration of attention on the individual history of the client's life,
determining the level of his "biographical stress", the use of such techniques as "weighting" effects on
the client's emotional state former stressors and present circumstances of crisis and "self-disclosure".
It is substantiated the fact that a very important way to prevent the crisis conditions of the person is
the "self-mastering."