В статті розкриваються особливості міжособистісного спілкування чуючих студентів та студентів з
порушеннями слуху І-ІІІ курсів в умовах групи, зазначаються труднощі, які виникають у них протягом навчання у ВНЗ. Виділено мотиви, якими керуються студенти-сурдопедагоги, відповідно до стадій соціалізації в студентському колективі.
В статье раскрываются особенности межличностного общения слышащих студентов и студентов с
нарушениями слуха І-ІІІ курсов в условиях группы, отмечаются трудности, которые возникают у них на протяжении учебы в ВУЗЕ. Выделены мотивы, которыми руководствуются студенты-сурдопедагоги, в соответствии со стадиями социализации в студенческом коллективе.
The article reveals peculiarities in interpersonal relations and communication between hearing students and students with hearing impairements at the I-III years of the university in the students’ group. The author describes difficulties students with hearing impairements face when studying at the higher educational institution. The artcile describes motivation of the hearing students depending
on the stages of socialisation in the students’ group.