У даній статті розглядається проблема організації процесу оволодіння суспільним досвідом дитиною із розумовою
відсталістю. Стаття розкриває зміст понять «суспільний досвід», «соціальний статус» і «соціальна роль». Характеризуються
причини порушення соціальної адаптації розумово відсталих дітей. Описується сутність засвоєння суспільного досвіду
розумово відсталою дитиною. Визначаються особливості ігрової діяльності розумово відсталих дітей та її значення для
засвоєння суспільного досвіду. Наводяться засоби набуття суспільного досвіду розумово відсталою дитиною. Виділяються й
описуються етапи роботи, спрямованої на організацію засвоєння суспільного досвіду розумово відсталими дітьми у сім’ї.
Розкриваються необхідні умови розвитку і підготовки розумово відсталої дитини до навчання у дошкільному навчальному
закладі та школі.
В статье рассматривается проблема организации процесса овладения общественным опытом ребенком с
умственной отсталостью. Статья раскрывает содержание понятий «общественный опыт», «социальный статус»,
«социальная роль». Характеризуются причины нарушения социальной адаптации умственно отсталых детей.
Описывается сущность усвоения общественного опыта умственно отсталым ребенком. Определяются особенности
игровой деятельности умственно отсталых детей и ее значение для усвоения общественного опыта. Приводятся способы
овладения общественным опытом умственно отсталым ребенком. Выделяются и описываются этапы работы,
направленной на организацию усвоения общественного опыта умственно отсталыми детьми в семье. Раскрываются
необходимые условия развития и подготовки умственно отсталых детей к обучению в дошкольном учебном заведении и
школе.
In the article the problem of the organization of the process of mastering of social experience of the child with mental
backwardness. The article reveals the content of the concepts "social experience", "social status," "social role". Reasons of violation
of social adaptation mentally of backward children. The article describes the essence of assimilation of social experience of a
mentally disabled child. Defines the features of the gaming activities of mentally retarded children and its importance for the
assimilation of social experience. The methods of the mastering of social experience of a mentally disabled child. Identifies and
describes the stages of work aimed at the organization of the learning community experience of mentally retarded children in the
family. Describes the necessary conditions for the development and training of mentally retarded children to learn in pre-school and school.