У статті проаналізовано відомості загальної та спеціальної психолого-педагогічної й методичної вітчизняної та
зарубіжної наукової літератури з проблем сформованості й розвитку мовлення та комунікативних умінь у дітей із розумовою
відсталістю. Доведено, що розвиток комунікативних умінь дітей молодшого шкільного віку зазначеної категорії є одним із
важливих передумов їх соціалізації. Особливості мовленнєвого розвитку розумово відсталих дітей перешкоджають
здійсненню повноцінного спілкування, і як наслідок, приводять до зниження потреби у комунікації та несформованості її
форм, незацікавленості у контакті, невміння орієнтуватися в ситуації спілкування тощо. У статті представлено огляд
основних переваг театральної діяльності у плані розвитку комунікації дітей цієї категорії, та висвітлено напрями
театралізації, які можна застосувати під час корекційно-розвивального процесу з розумово відсталими молодшими
школярами.
В статье проанализированы сведения общей и специальной психолого-педагогической и методической
отечественной и зарубежной научной литературы по вопросам сформированности и развития речи и коммуникативных
умений у детей с умственной отсталостью. Доказано, что развитие коммуникативных умений детей младшего школьного
возраста указанной категории является одним из важных предпосылок их дальнейшей социализации. Особенности речевого развития умственно отсталых детей препятствуют осуществлению полноценного общения, и как следствие,
приводят к снижению потребности в коммуникации и несформированности ее форм, незаинтересованности в контакте,
неумение ориентироваться в ситуации общения и тому подобное. В статье представлен обзор основных преимуществ
театральной деятельности в плане развития коммуникации детей этой категории, и освещены направления театрализации,
которые можно применить в течении коррекционно-развивающего процесса с умственно отсталыми младшими
школьниками.
The general information and special psycho-pedagogical and methodological in the national and foreign scientific literature
on the problems of formation and development of speech and communication skills of children with mental retardation are analyzed
in the article. It is proved that the development of communicative skills of primary school children of this category is one of the
important prerequisites of their socialization. Features of speech development in mentally retarded children impede the realization of
full communication, and as a consequence, lead to the reduction in the necessity for communication and non-formation of its forms,
disinterest in contact, the inability to understand the situation of communication and etc. The overview of the main advantages of
theatrical activity in terms of development of this category children communication, and the directions for staging, which can be
applied during the remedial developmental process, with mentally retarded younger pupils are introduced in the article.