У статті розглядається проблема компенсаторних можливостей у процесі соціалізації дитини з інтелектуальними
порушеннями за допомогою професійно-трудового навчання. Здійснено аналіз особливостей соціалізації осіб з
інтелектуальними порушеннями й потенціалу професійно-трудового навчання як ефективного засобу в контексті соціально-
психолого-педагогічного супроводу та корекції індивідуально-психологічних рис даної категорії осіб. Обґрунтовано
перспективність та необхідність подальшого наукового дослідження впливу професійно-трудового навчання на зміни
індивідуально-психологічних характеристик осіб з інтелектуальними можливостями та формування на тлі цього феномену
сукупності стійких характеристик осіб з інтелектуальними порушеннями, які забезпечують компенсаторні можливості дитини
при соціалізації.
В статье раскрывается проблематика экспериментального исследования компенсаторных возможностей учеников
с интеллектуальными нарушениями в процессе социализации в контексте профессионально-трудового обучения. Проведен
анализ особенностей влияния профессионально-трудового обучения на компенсаторные возможности и социализации лиц
с интеллектуальными нарушениями. Экспериментально доказано, что существует влияние профессионально-трудового
обучения на индивидуально-психологические характеристики учеников с диагнозом «Легкая умственная отсталость».
Обоснована перспективность и необходимость дальнейшего научного исследования влияния профессионально-трудового
обучения на изменения индивидуально-психологических характеристик лиц с интеллектуальными нарушениями и
формирования на фоне этого феномена совокупности устойчивых характеристик лиц с интеллектуальными нарушениями, которые обеспечивают компенсаторные возможности ребенка при социализации.
The article deals with the problems of an experimental study of compensatory abilities of pupils with intellectual disabilities
in the process of socialization in the context of professional and labor training. The analysis of features of influence of professional
and labor training on compensatory opportunities and socialization of persons with intellectual violations is carried out.
Experimentally proved that there is an influence of professional and labor training on individual and psychological characteristics of
pupils with the diagnosis «Easy intellectual backwardness». Reasonable perspective and necessity of further scientific research of
influence of professionally-labour studies on the changes of individual-psychological characteristics of persons with intellectual
disabilities and forming on the background of this phenomenon collectively stable characteristics of individuals with intellectual
disabilities that provide compensatory abilities of the child in socialization.