Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості соціалізації підлітків-випускників з інтелектуальними порушеннями

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Омельянович, І.М.
dc.date.accessioned 2016-12-07T08:46:33Z
dc.date.available 2016-12-07T08:46:33Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Омельянович І.М. Особливості соціалізації підлітків-випускників з інтелектуальними порушеннями / І.М. Омельянович // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. Випуск 30: збірник наукових праць. – К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – C. 138-143 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12015
dc.description.abstract У статті розглядається проблема соціалізації молодих людей з інтелектуальними порушеннями. Визначено, що їх успішна соціалізація головним чином залежить від якості професійно-трудового навчання в загальноосвітніх спеціальних закладах освіти для дітей з інтелектуальними порушеннями та їх подальшого працевлаштування. Зазначено, що в Україні працевлаштування людей з інтелектуальними порушеннями є актуальною проблемою сьогодення. Аналіз ситуації в країні свідчить про те, що більшість підлітків-випускників загальноосвітніх спеціальних закладів освіти не знаходять роботу за тими спеціальностями, які вони отримують під час навчання; набуті вміння і навички не можуть повною мірою застосовувати в змінених, не стандартних ситуаціях; не володіють інформацією щодо роботи центрів зайнятості; вони не є конкурентно здатними на відкритому ринку праці. Здійснено дослідження щодо працевлаштування випускників загальноосвітніх спеціальних закладів освіти для дітей з інтелектуальним порушеннями. Виявлено основні труднощі, з якими зустрічаються випускники і фактори, що впливають на процес їх соціалізації. Зазначено, що на державних підприємствах працевлаштовується не велика кількість осіб зазначеної категорії і основна роль у вирішенні цього питання належить благодійним не державним організаціям та реабілітаційним центрам. ua
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема социализации молодых людей с интеллектуальными нарушениями. Определено, что их успешная социализация главным образом зависит от качества профессионально-трудового обучения в общеобразовательных специальных учреждениях образования для детей с интеллектуальными нарушениями и их дальнейшего трудоустройства. Отмечено, что в Украине трудоустройство людей с интеллектуальными нарушениями есть актуальной проблемой сегодняшнего дня. Анализ ситуации в стране свидетельствует о том, что большинство подростков- выпускников общеобразовательных специальных учреждений образования не находят работу по тем специальностям, которые они получают в процессе школьного обучения; приобретённые навыки они не могут в полной мере использовать в изменённых не стандартных ситуациях; не владеют информацией относительно работы центров занятости; они не являются конкурентно способными на открытом рынке труда. Осуществлено исследование относительно трудоустройства выпускников общеобразовательных специальных учреждений образования для детей с интеллектуальными нарушениями. Выявлено трудности, с которыми встречаются выпускники и факторы, которые влияют на процесс их социализации. Отмечено, что на государственных предприятиях трудоустраивается небольшое количество лиц данной категории и основная роль в решении этого вопроса принадлежит благотворительным не государственным организациям и реабилитационным центрам. ua
dc.description.abstract The article examines the problem of socialization of young people with intellectual disturbances. It is determined that their successful socialization mainly depends on the quality of vocational and labor training at secondary special education institutions for children with intellectual disturbances and their further employment. It is noted that employment of people with intellectual disturbances is today an urgent problem in Ukraine. Analysis of the situation in the country shows that most adolescents completing secondary special educational institutions cannot find a job in the specialities that they obtain during studies; cannot fully apply acquired skills in a modified, non-standard situations; do not have information on employment centers; are not competitive on the open labor market. A research of employment of graduates of secondary specialized education institutions for children with intellectual disturbances has been performed. The main challenges faced by such graduates and factors affecting the process of socialization have been established. It is shown that public enterprises do not employ a large number of this category of persons, therefore charitable non-governmental organizations and rehabilitation centers play a key role in addressing this issue. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject соціалізація ua
dc.subject працевлаштування ua
dc.subject інтелектуальні порушення ua
dc.subject социализация ua
dc.subject трудоустройство ua
dc.subject интеллектуальные нарушения ua
dc.subject socialization ua
dc.subject employment ua
dc.subject intellectual disturbances ua
dc.subject.classification 376-056.36-053.6 ua
dc.title Особливості соціалізації підлітків-випускників з інтелектуальними порушеннями ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу