Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Роль трудового виховання у професійному становленні учнів з інтелектуальними порушеннями

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ніколенко, Л. М.
dc.date.accessioned 2016-12-07T08:38:07Z
dc.date.available 2016-12-07T08:38:07Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Ніколенко Л. М. Роль трудового виховання у професійному становленні учнів з інтелектуальними порушеннями / Л. М. Ніколенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. Випуск 30: збірник наукових праць. – К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – C. 132-138 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12012
dc.description.abstract У статті розглядається проблема професійного становлення учнів в умовах системи спеціальної освіти. Наголошується, що трудове виховання має виняткове значення у вирішенні цієї проблеми, оскільки покликане готувати учнів до включення у доросле трудове життя. Доведено важливість пропедевтичного етапу у процесі професійно-трудової підготовки учнів з інтелектуальними порушеннями. Зазначено, що особливості психіки і діяльності викликають необхідність спеціальної організації ручної праці і трудового виховання учнів із порушеннями інтелектуального розвитку, застосування особливих педагогічних прийомів, заснованих на залученні більш збереженої чуттєвої сфери. Обґрунтовано пріоритетність практико-орієнтованого підходу у виборі форм трудового виховання дітей із порушеннями інтелектуального розвитку. Представлено пропедевтичну програму із трудового виховання за спеціалізацією пекар, яка включає гурткові заняття за методикою «робота з тістом». Наголошено, що у процесі пропедевтичної роботи за даною програмою школярі формують первинні уявлення про професію пекаря, розвивають початкові професійні уміння, навчаються дотримуватися правил безпечної праці, розширюють свої можливості у виборі доступних видів професійної діяльності. ua
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема профессионального становления учащихся в условиях системы специального образования. Отмечается, что трудовое воспитание имеет исключительное значение для решения этой проблемы, так как призвано готовить учащихся ко включению во взрослую трудовую жизнь. Доказана важность пропедевтического этапа в процессе профессионально-трудовой подготовки учащихся с интеллектуальными нарушениями. Отмечено, что особенности психики и деятельности вызывают необходимость специальной организации ручного труда и трудового воспитания учащихся с нарушениями интеллектуального развития, применения особых педагогических приемов, основанных на привлечении более сохраненной чувственной сферы. Обоснованно приоритетность практико-ориентированного подхода в выборе форм трудового воспитания детей с нарушениями интеллектуального развития. Представлена пропедевтическая программа по трудовому воспитанию по специальности пекарь, которая включает кружковые занятия по методике «работа с тестом». Отмечено, что в процессе пропедевтической работы по данной программе школьники формируют первичные представления о профессии пекаря, развивают начальные профессиональные умения, учатся соблюдать правила безопасного труда, расширяют свои возможности в выборе доступных видов профессиональной деятельности. ua
dc.description.abstract The problem of professional pupils’ formation in the conditions of vocational education system has been considered in the article. It has been noticed that labour education has an exclusive value for this problem decision as urged one to prepare pupils for inclusion into adult labour life. The importance of a propaedeutic stage in the process of the professional labour pupils’ preparation with intellectual infringements has been proved. It has been noticed that features of mentality and activity cause the special organisation of manual skills and labour education of pupils with infringements of intellectual development, providing special pedagogical receptions based on attracting more reserved sensual sphere. The priority of practice-oriented approach in the choice of forms of labor education of children with intellectual disabilities has been reasoned. The propaedeutic program on labour education, the baker speciality, which includes classes in the project groups with a technique «work with the test» has been provided. It has been noticed that in the course of propaedeutic work on the given program schoolchildren develop their primary concepts of the baker profession, develop initial professional abilities, learn to observe rules of safe work, expand the possibilities while choosing accessible kinds of professional work. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject діти з порушеннями інтелектуального розвитку ua
dc.subject професійно-трудове становлення ua
dc.subject практико- орієнтований підхід ua
dc.subject дети с нарушениями интеллектуального развития ua
dc.subject профессионально-трудовое становление ua
dc.subject практико-ориентированный подход ua
dc.subject children with intellectual development infringements ua
dc.subject the professional-labour formation ua
dc.subject the practically focused approach ua
dc.subject.classification 376.42 ua
dc.title Роль трудового виховання у професійному становленні учнів з інтелектуальними порушеннями ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу