Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

До проблеми спеціальної методики навчання української мови розумово відсталих учнів спеціальної школи

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Любчич, Н.В.
dc.date.accessioned 2016-12-05T13:31:09Z
dc.date.available 2016-12-05T13:31:09Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Любчич Н.В. До проблеми спеціальної методики навчання української мови розумово відсталих учнів спеціальної школи / Н.В. Любчич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. Випуск 30: збірник наукових праць. – К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – C. 125-132 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12005
dc.description.abstract У статті підіймається проблема спеціальної методики викладання української мови, здійснюється аналіз сучасних досліджень. Проведено теоретичний аналіз концептуальних засад, що складають підвалини становлення і розвитку спеціальної методики навчання української мови розумово відсталих учнів спеціальної школи. Зазначено, що мовознавча наука постійно розвивається, методичний та педагогічний досвід удосконалюється, з’являються сучасні дослідження, які спрямовані на пошуки нових ефективних методик формування мовленнєвої діяльності дітей з порушеннями інтелектуального розвитку – розумовою відсталістю. У межах статті здійснено теоретичний аналіз сучасних досліджень, серед яких провідне місце займають праці, в яких надані методики формування та розвитку комунікативних умінь розумово відсталих учнів, формування орфографічних навичок у процесі навчання грамоти; зосереджено увагу на розвитку зв’язного усного та писемного мовлення. Мета статті – проаналізувати сучасний стан спеціальної методики української мови, визначити пріоритетні напрямки її подальшого удосконалення. Методи дослідження репрезентовані в статті – теоретичні: аналіз, систематизація, порівняння та узагальнення наукових відомостей у галузі лінгвістики, психолінгвістики, мовознавства, корекційної психопедагогіки на досліджувану проблему з метою визначення стану її розробленості та перспективних напрямів вирішення. ua
dc.description.abstract В статье поднимается проблема специальной методики изучения украинского языка, осуществляется анализ современных исследований. Проведен теоретический анализ концептуальных принципов, которые составляют фундаменты становления и развития специальной методики изучения украинского языка в специальной школе для умственно отсталых детей. Отмечено, что лингвистическая наука постоянно развивается, методический и педагогический опыт совершенствуется, появляются современные исследования, которые направлены на поиски новых эффективных методик формирования речевой деятельности детей с нарушениями интеллектуального развития – умственной отсталостью. Осуществлен теоретический анализ современных исследований, среди которых ведущее место занимают работы, в которых предоставлены методики формирования и развития коммуникативных умений умственно отсталых учеников, формирования орфографических навыков, в процессе обучения грамоте; сосредоточенно внимание на развитии связной устной и письменной речи. Цель статьи – проанализировать современное состояние специальной методики обучения украинскому языку, определить приоритетные направления ее дальнейшего усовершенствования. Методы исследования представленные в статье – теоретические: анализ, систематизация, сравнение и обобщение научных сведений, в отрасли лингвистики, психолингвистики, языкознания, коррекционной психопедагогики на исследуемую проблему с целью определения состояния ее разработанности и перспективных направлений изучения. ua
dc.description.abstract The article raised the problem of special methods of teaching Ukrainian language, the analysis of current research was carried out. The theoretical analysis of conceptual principles that form foundations of formation and development of the special methods of teaching Ukrainian language was conducted. Indicated that linguistic science develops constantly, methodical and pedagogical experience improves, there are modern studies aimed at search for new effective methods of formation of speech activity of children with violations of intellectual development – mental backwardness. The theoretical analysis of modern researches was made, where leading place is occupied with works, which present the methodologies of forming and development of communicative abilities of mentally of backward pupils, forming of orthographic skills in the process of studying literacy; attention is concentrated on development of the coherent verbal and written speech. Aim of the article – to analyze the current state of Ukrainian language special technique, determine priority areas for further improvement. Research methods presented in the article are theoretical: analysis, systematization, comparison and generalization of scientific information in the field of linguistics, psycholinguistics, philology, correction psycho-pedagogics, speech therapy on the studied problem with the aim of determination of the state of its development and perspective directions of solutions. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject спеціальна методика української мови ua
dc.subject урок української мови ua
dc.subject спеціальна школа для розумово відсталих дітей ua
dc.subject специальная методика украинского языка ua
dc.subject урок украинского языка ua
dc.subject специальная школа для умственно отсталых детей ua
dc.subject special technique of Ukrainian language ua
dc.subject Ukrainian language lesson ua
dc.subject special school for retarded children ua
dc.subject.classification 376.1-056.34:811.161.2 ua
dc.title До проблеми спеціальної методики навчання української мови розумово відсталих учнів спеціальної школи ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics