Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Організаційно-педагогічні умови забезпечення права на працю випускників спеціальних шкіл для дітей з інтелектуальними порушеннями (історичний аспект)

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Єжова, Т.Є.
dc.date.accessioned 2016-12-05T10:22:11Z
dc.date.available 2016-12-05T10:22:11Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Єжова Т.Є. Організаційно-педагогічні умови забезпечення права на працю випускників спеціальних шкіл для дітей з інтелектуальними порушеннями (історичний аспект) / Т.Є. Єжова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. Випуск 30: збірник наукових праць. – К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – C. 68-74 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11982
dc.description.abstract В статті уточнено поняття «право на працю»; здійснено контент-аналіз нормативно-правових документів, які регламентують трудову зайнятість осіб молодше 18 років та осіб з інвалідністю. Узагальнено досвід роботи спеціальних шкіл щодо професійної орієнтації та професійно-трудового навчання дітей з інтелектуальними порушеннями протягом ХХ століття; окреслено шляхи його вдосконалення та можливості використання в сучасних умовах. Визначено та обґрунтовано завдання спеціальної школи для дітей з інтелектуальними порушеннями щодо сприяння забезпеченню права випускників на працю. До основних завдань віднесено: професійна орієнтація, допрофесійне та початкове професійне навчання, моральне та правове виховання, формування соціальної компетентності учнів. Показано основні напрями роботи педагога щодо реалізації цих завдань. Розглянуто можливості спеціальної школи щодо сприяння працевлаштуванню випускників. ua
dc.description.abstract В статье уточнено понятие «право на труд»; осуществлен контент-анализ нормативно-правовых документов, которые регламентируют трудовую занятость лиц младше 18 лет и лиц с инвалидностью. Обобщен опыт работы осуществления специальными школами профессиональной ориентации и профессионально-трудового обучения детей с интеллектуальными нарушениями на протяжении ХХ столетия; определены пути его усовершенствования и возможности использования в современных условиях. Определены и обоснованы задачи специальной школы для детей с интеллектуальными нарушениями относительно содействия обеспечению права выпускников на труд. К основным задачам отнесены: профессиональная ориентация, допрофессиональное и начальное профессиональное обучение, нравственное и правовое воспитание, формирование социальной компетентности учащихся. Показаны основные направления работы педагога относительно реализации этих задач. Рассмотрены возможности специальной школы относительно содействия трудоустройству выпускников. ua
dc.description.abstract Specified in this paper is the concept “right to labor” and performed is the content-analysis of normative legal documents that regulate employment of persons under 18 and persons with disabilities. Generalized in this paper is experience of work in special schools concerning vocational orientation and professional-labor teaching the mental deficient children during the 20th century; the ways for development and implementation of acquired experience in present day conditions are singled out. Ascertained and grounded are the tasks for these special schools dealing with mental deficient children to assist ensuring the right of schoolleavers to labor. The main tasks are formulated as follows: vocational guidance, initial and pre- vocational training, moral and legal education, formation of conditions for children that provide their participation in social life. Shown are the main directions of the pedagogical work for realization of these tasks. Also considered are possibilities of the special school to assist school-leavers in job placement. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject діти з інтелектуальними порушеннями ua
dc.subject право на працю ua
dc.subject професійне навчання ua
dc.subject дети с интеллектуальными нарушениями ua
dc.subject право на труд ua
dc.subject профессиональное обучение ua
dc.subject children with intellectual impairments ua
dc.subject the right to labor ua
dc.subject vocational training ua
dc.subject vocational rehabilitation ua
dc.subject.classification 376.42: 342.734 ua
dc.title Організаційно-педагогічні умови забезпечення права на працю випускників спеціальних шкіл для дітей з інтелектуальними порушеннями (історичний аспект) ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу