Стаття присвячена проблемі створення ситуації успіху у роботі з розумово відсталими дітьми молодшого шкільного
віку. Аналіз літературних джерел показав відсутність її цілісного вивчення у корекційній педагогіці, зокрема особливостей
створення ситуації успіху у процесі трудового навчання, що й обумовило вибір теми дослідження. Створення ситуації успіху
передбачає урахування індивідуально-психологічних особливостей учнів, що характеризують їхнє ставлення до успіху.
Визначено типи ставлення до успіху розумово відсталих учнів, їх основна характеристика та необхідність реалізації прийомів
створення ситуації успіху з урахуванням типів ставлення до успіху. Визначено доцільність послідовності використання різних
прийомів створення ситуації успіху протягом уроку трудового навчання. Описано особливості реалізації прийомів створення
ситуації успіху на уроках трудового навчання у роботі з розумово відсталими учнями молодших класів з урахуванням типів
ставлення до успіху. Обґрунтована необхідність цілісного впливу на учнів, що передбачає впровадження інших форм та
методів роботи, які забезпечать створення ситуації успіху у всій навчально-виховній діяльності.
В статье рассматривается проблема создания ситуации успеха в учебно-воспитательной деятельности с
умственно отсталыми детьми младшего школьного возраста. Важным заданием вспомогательной школы является развитие
личности умственно отсталого ребенка. Реализация этой цели предусматривает внедрение новых форм и методов работы.
Одним из них выделена ситуация успеха, которая создает условия для формирования положительного отношения к успеху
и успешной личности в целом. Определено особое значение ситуации успеха на уроках трудового обучения, что
предоставляет возможность непосредственного переживания успеха и его наглядность. Обоснована необходимость учета
отношения учащихся к успеху для реализации приемов ситуации успеха. Определены типы отношения к успеху умственно
отсталых учащихся, а также необходимость реализации приемов ситуации успеха с их учетом. Описаны особенности
реализации приемов создания ситуации успеха на уроках трудового обучения во вспомогательной школе. Обоснована
необходимость целостного воздействия на учащихся, которая предусматривает внедрение других форм и методов работы
для создания ситуации успеха во всей учебно-воспитательной деятельности.
The article is devoted to the problem of creating situation of success in working with pupils with intellectual disability of
junior classes. Problem of stimulating pupils to the activity and achievement of success in educational process is insufficiently
studied in correctional pedagogy where only some aspects are being considered by the scientists. This called forth researching of
the features of creating the situation of success in labour training with pupils with intellectual disability of junior classes. Creating
situation of success involved taking account of individual psychological characteristics of pupils, describing their attitude to success.
The types of attitude to success of pupils with intellectual disability are presented. The methods of creating situation of success were
adapted to the types of attitude to pupils’ success. An algorithm for using methods of creating situation of success for pupils with
different types of attitude to success on the lessons of labour training was developed and presented. The article defines the
necessity for the introduction of new forms and methods of work in the practice of auxiliary school for the purpose of creating a
positive attitude to the success of pupils with intellectual disability of junior classes.