Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості формування творчих здібностей у підлітків зі зниженим зором

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Глушенко, К.О.
dc.contributor.author Ращенко, А.С.
dc.date.accessioned 2016-12-05T10:14:02Z
dc.date.available 2016-12-05T10:14:02Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Глушенко К.О. Особливості формування творчих здібностей у підлітків зі зниженим зором / К.О. Глушенко, А.С. Ращенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. Випуск 30: збірник наукових праць. – К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – C. 47-54 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11978
dc.description.abstract У статті представлено результати експериментального дослідження особливостей розвитку та реалізації творчих здібностей підлітків зі зниженим зором. Результати науково-практичної роботи дозволили дійти висновку про те, що порушення зору, не чинячи безпосереднього впливу на формування творчих задатків, створюють перепони для їх втілення в практичній діяльності. Отримані дані демонструють значні розходження у стані сформованості трьох компонентів розвитку творчих здібностей – когнітивного, практичного та емоційно-оцінного – серед підлітків з нормальним та зниженим зором. Розходження спостерігалися як в розподілі вподобань щодо вибору творчого дозвілля, так і в джерелах отримання інформації про нього. Доведено необхідність розвитку у підлітків внутрішньої мотивації до творчості, адекватної оцінки власних здібностей, формування навичок пошуку інформації про доступні форми творчого дозвілля. ua
dc.description.abstract Статья посвящена актуальной проблеме развития и реализаций творческих способностей подростков со сниженным зрением. Поданы результаты экспериментального исследования, которое позволило выявить значительные расхождения в степени реализованности творческих способностей у детей с нарушенным и нормальным зрением. Различия наблюдались как в предпочтениях при выборе видов творческого досуга, так и в способах получения информации о них. Результаты эксперимента свидетельствуют о необходимости выбора для слабовидящих подростков видов творческой деятельности, ориентированных на тактильно-зрительное восприятие, формирование объективной самооценки, а также отношения к оценке собственных способностей. Необходимыми условиями успешной реализации творческого потенциала в подростковом возрасте, который является сенситивным для развития всех сторон личности, являются повышение мотивации к творческой деятельности, развитие внутренней мотивации к творчеству, обеспечение информации о различных видах творческой деятельности, развитие навыков поиска необходимой информации у слабовидящих учеников.В рамках исследования среди школьников со сниженным зрением был проведен ряд мероприятий, направленных на расширение круга доступных форм внеклассной творческой деятельности слабовидящих подростков – мастер-классы, конкурс талантов, тематические вечера, недели творчества. ua
dc.description.abstract The article covers an important issue of development and implementation of creative abilities. The findings of the experimental study discovered significant divergence between teenagers with normal and impaired vision regarding fulfillment of their creative abilities and talents according to three components of creativity development – cognitive, practical and emotional. There were differences in the preferences of creative leisure time activities, as well as in the sources of information about them. The study proves necessity of providing visually impaired teenagers with opportunities to develop their creative abilities, using tactile perception and residual vision, promoting their self-esteem and ability to assess own talents. Among the most vital preconditions for development of creative abilities in visually impaired teenagers are motivating teenagers for creative activity, inner motivation development, providing information about available options for creativity, teaching teenagers to look to information on the desirable creative leisure time activities. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject підлітковий вік ua
dc.subject порушення зору ua
dc.subject учні зі зниженим зором ua
dc.subject подростковый возраст ua
dc.subject творческие способности ua
dc.subject задатки ua
dc.subject adolescents ua
dc.subject creative abilities ua
dc.subject potential ua
dc.subject.classification 376-056.262-053.6 ua
dc.title Особливості формування творчих здібностей у підлітків зі зниженим зором ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу