Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

До питання професійної самовизначенності розумово відсталих підлітків

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Гладуш, В.А.
dc.contributor.author Лепетченко, М.В.
dc.date.accessioned 2016-12-05T10:09:41Z
dc.date.available 2016-12-05T10:09:41Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Гладуш В.А. До питання професійної самовизначенності розумово відсталих підлітків / В.А. Гладуш, М.В. Лепетченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. Випуск 30: збірник наукових праць. – К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – C. 34-41 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11976
dc.description.abstract Зроблено аналіз психолого-педагогічних досліджень вітчизняних науковців із проблем соціально-трудової адаптації випускників спеціальних закладів освіти, які мають інтелектуальні порушення. Названо труднощі працевлаштування і соціалізації цих підлітків та чинники, якими вони обумовлені. Показано доробки української дефектологічної науки, що сприяли становленню й розвитку професійного-трудового навчання учнів з порушеннями розумового розвитку в Україні: врахування індивідуальних пізнавальних можливостей, особистісних потреб; застосування диференційованого підходу до комплектування класів; формування мотиваційної сфери дітей; створення системи професійно-трудового навчання в закладах освіти. Наведено основні положення нормативно-правової бази, які регулюють організацію професійно-трудового навчання в спеціальній загальноосвітній школі в сучасних умовах. Показано роль і місце вчителя-дефектолога в процесі професійного самовизначення підлітка з розумовою відсталістю. Шляхом педагогічного експерименту виявлено внутрішні особистісні резерви учнів, розкрито шляхи усвідомлення учнями себе в процесі професійного самовизначення, доведено, що в багатьох дітей цієї категорії ще не досить сформовані вміння й навички визначення своїх нахилів та інтересів до різних форм професійної діяльності. ua
dc.description.abstract Сделан анализ психолого-педагогических исследований отечественных ученых по проблемам социально-трудовой адаптации выпускников специальных учебных заведений, которые имеют интеллектуальные нарушения. Названы трудности трудоустройства и социализации этих подростков и факторы, которыми они обусловлены. Показано разработки украинской дефектологической науки, которые способствовали становлению и развитию профессионально-трудового обучения учащихся с нарушениями умственного развития в Украине: учет индивидуальных познавательных возможностей, личностных потребностей; применение дифференцированного подхода к комплектованию классов; формирование мотивационной сферы детей; создание системы профессионально-трудового обучения в учебных заведениях. Приведены основные положения нормативно-правовой базы, регулирующие организацию профессионально-трудового обучения в специальной общеобразовательной школе в современных условиях. Показана роль и место учителя-дефектолога в процессе профессионального самоопределения подростка с умственной отсталостью. Путем педагогического эксперимента выявлено внутренние личностные резервы учеников, раскрыты пути осознания учениками себя в процессе профессионального самоопределения, доказано, что у многих детей этой категории еще недостаточно сформированы умения и навыки определения своих склонностей и интересов к различным формам профессиональной деятельности. ua
dc.description.abstract It was analyzed the psychological and educational works of native scientists on the topic of social and labor adaptation of graduates of specialized secondary educational institutions , which have intellectual disabilities. It is mentioned the difficulties of employment and socialization of these teenagers and the factors by which they are caused. It is presented the the development of defectology as ascience in Ukraine, which contributed to the establishment and development of vocational and labor training of pupils with mental disabilities in Ukraine: the record of individual cognitive abilities, personal needs; a differentiated approach to the organization of classes; formation of motivational sphere of children; creating a system of professional and labor training in educational institutions. It is mentioned the main positions of the legal framework, which is governing the organization of vocational and labor training in special secondary school in modern conditions. It is shown the role and place of the teacher-defectologist in professional self-determination of a teenager with mental retardation. With the help of pedagogical experiment it is revealed the internal personal reserves students. It is shown the way of awareness of pupils as themselves in the course of professional selfdetermination. It is proved that many children of this category are still not able to form their aptitudes and interests to the various forms of professional activity. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject спеціальна школа ua
dc.subject діти з порушеннями інтелектуального розвитку ua
dc.subject професійна орієнтація ua
dc.subject специальная школа ua
dc.subject дети с нарушениями интеллектуального развития ua
dc.subject профессиональная ориентация ua
dc.subject special school ua
dc.subject children with intellectual disabilities ua
dc.subject professional orientation ua
dc.subject.classification 376-056.36 ua
dc.title До питання професійної самовизначенності розумово відсталих підлітків ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics