Наукова стаття порушує питання вдосконалення шляхів реабілітаційних заходів щодо такого складного порушення,
як затримка психічного розвитку. Сьогодні в Україні спостерігається тенденція до збільшення кількості дітей, які мають
відхилення у психічному і фізичному розвитку і значний відсоток серед них займають саме діти із затримкою психічного
розвитку. Підвищення ефективності та удосконалення реабілітаційних заходів щодо дітей означеної патології на даний
момент є однією з актуальних проблем корекційної педагогіки. Розглянуто, проаналізовано й узагальнено дані наукової та
методичної літератури щодо стану мовленнєвої діяльності у дітей із затримкою психічного розвитку. Корекційні заняття з
розвитку просодичного компонента мовлення, які включають розвиток емоційно-інтонаційної сторони мовлення дозволяють
значно покращити показники динаміки розвитку у дітей із ЗПР. Засоби театралізованої діяльності визначають ведучий
аспект довільного розвитку зазначених складових мовленнєвої діяльності у дітей із затримкою психічного розвитку.
Зроблено висновки про те, що запропонована система комплексної роботи дозволяє скоротити терміни корекційного
навчання.
Научная статья раскрывает вопрос совершенствования путей реабилитационных мероприятий в отношении такого
сложного нарушения, как задержка психического развития. Сегодня в Украине наблюдается тенденция к увеличению
количества детей, имеющих отклонения в психическом и физическом развитии и значительный процент среди них занимают
именно дети с задержкой психического развития. Повышение эффективности и совершенствования реабилитационных
мероприятий в отношении детей указанной патологии на данный момент является одной из актуальных проблем
коррекционной педагогики. Рассмотрены, проанализированы и обобщены данные научной и методической литературы о
состоянии речевой деятельности у детей с задержкой психического развития. Коррекционные занятия по развитию
просодического компонента речи, включающие развитие эмоционально-интонационной стороны речи позволяют
значительно улучшить показатели динамики развития у детей с ЗПР. Средства театрализованной деятельности
определяют ведущий аспект произвольного развития указанных составляющих речевой деятельности у детей с задержкой
психического развития. Сделаны выводы о том, что предложенная система комплексной работы позволяет сократить сроки
коррекционного обучения.
The scientific article reveals the question of ways to improve the rehabilitation measures in respect of such complex
disorders like mental retardation. Today in Ukraine there is a tendency to increase the number of children with deviations in mental
and physical development, and a significant percentage of them take it is the children with mental retardation. Improving the
efficiency and improve the rehabilitation of children said pathology at the moment is one of the urgent problems of corrective
pedagogy. Considered, analyzed and summarized data scientific and methodical literature on the state of speech activity in children
with mental retardation. Corrective exercises for the development of prosodichnogo component of speech, including the
development of emotional and intonational aspects of speech can significantly improve the performance of the dynamics of children
with mental retardation. Tools dramatized activity define the leading aspect of any of the said components of speech activity in
children with mental retardation. The conclusions that the proposed system is a complex operation allows to reduce terms of
correctional training.