Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості розвитку вербальної пам’яті у дітей з мовленнєвими порушеннями

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Базима, Н.В.
dc.contributor.author Семенова, В.Д.
dc.date.accessioned 2016-12-01T12:43:15Z
dc.date.available 2016-12-01T12:43:15Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Базима Н.В. Особливості розвитку вербальної пам’яті у дітей з мовленнєвими порушеннями / Н.В. Базима, Семенова В.Д. // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. Випуск 30: збірник наукових праць. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2015. – C. 5-11 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11960
dc.description.abstract У статті розкривається поняття «вербальна пам’ять» (словесно-логічна), висвітлюються особливості розвитку пам’яті старших дошкільників із мовленнєвими порушеннями на основі аналізу результатів психолого-педагогічного експерименту, проведеного на базі дошкільних навчальних закладів міста Києва. Подано розроблений корекційний комплекс для розвитку словесно-логічної пам’яті старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення з урахуванням їх особливостей мовленнєвої та психічної діяльності та з опорою на загальнодидактичні та спеціальні принципи. Даний комплекс має на меті розвиток словесно-логічної, зорової та слухової пам’яті, формування вміння запам’ятовувати логічно непов’язаний матеріал, утворювати асоціативні зв’язки при запам’ятовуванні та відтворенні вербального матеріалу, вміння утримувати інструкції в пам’яті; активізувати і збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення; виховувати спостережливість, уважність. Корекційний комплекс представлений серією занять, які мають свою структуру та інструкції до виконання кожного завдання. ua
dc.description.abstract В статье раскрывается понятие «словесно-логическая память» (вербальная), освещаются особенности словесно- логической памяти старших дошкольников с общим недоразвитием речи на основе результатов психолого-педагогического эксперимента, проведенного на базе дошкольных учебных заведений города Киева. Подан разработаный коррекционный комплекс для развития словесно-логической памяти старших дошкольников с общим недоразвитием речи с учетом особенностей их речевой и психической деятельности и с опорой на общедидактические и специальные принципы. Целью данного комплекса являеться развитие словесно-логической, зрительной и слуховой памяти, формирование умения запоминать логически несвязный материал, образовывать ассоциативные связи при запоминании и воспроизведении вербального материала, умение удерживать инструкции в памяти; активизировать и обогащать словарный запас, развивать связную речь; воспитывать наблюдательность, внимательность. Коррекционный комплекс представлен серией занятий, которые имеют свою структуру и инструкции к выполнению каждого задания. ua
dc.description.abstract The article deals with the concept of «verbal memory», highlights the peculiarities of verbal memory senior preschool children with the general underdevelopment of speech on the basis of psycho-pedagogical experiment carried out on the basis of pre-school educational institutions in Kiev. Posted drawing the correctional complex for the development of verbal memory senior preschool children with the general underdevelopment of speech based on the characteristics of their speech and mental activity and relying on general didactic and specific principles. The purpose of this complex is development of verbal logic, visual and auditory memory, the ability to memorize the formation of a logically incoherent material to form associative links with the memorization and reproduction of verbal material, the ability to keep the instructions in the memory; strengthen and enrich vocabulary, develop a coherent speech; cultivate observation, care. Corrective complex is represented by a series of activities that have their own structure and instructions to perform each task. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject пам’ять ua
dc.subject вербальна пам’ять ua
dc.subject порушення мовлення ua
dc.subject память ua
dc.subject вербальная память ua
dc.subject речевые нарушения ua
dc.subject memory ua
dc.subject verbal memory ua
dc.subject speech disorders ua
dc.subject.classification 376-056.264-053.4 ua
dc.title Особливості розвитку вербальної пам’яті у дітей з мовленнєвими порушеннями ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу