У статті на основі аналізу психолого-педагогічної літератури обґрунтовано, що особистісний розвиток та професійний – взаємопов’язані процеси. Розкрито сутність професійного розвитку особистості як тривалого процесу взаємодії професійної діяльності та особистості як суб’єкта професійної праці і становлення. Зазначено, що стратегія є певною моделлю узагальнення дій, необхідних для досягнення поставлених цілей шляхом координування і розподілу ресурсів, тобто розробка стратегії полягає в розробці планів досягнення цілей, враховуючи потенційні можливості. Проаналізовано основні підходи до моделювання професійного розвитку і становлення особистості, які характерні для вітчизняної та зарубіжної психолого-педагогічної науки. Охарактеризовано моделі та стадії професійного розвитку особистості.
В статье на основе анализа психолого-педагогической литературы обосновано, что личностное развитие и профессиональное - взаимосвязанные процессы. Раскрыта сущность профессионального развития личности как длительного процесса взаимодействия профессиональной деятельности и личности как субъекта профессионального труда и становления. Отмечено, что стратегия является моделью действий, необходимых для достижения поставленных целей путем координации и распределения ресурсов, тоесть разработка стратегии заключается в разработке планов достижения целей, учитывая потенциальные возможности. Проанализированы основные подходы отечественной и зарубежной психолого-педагогической науке к моделированию профессионального развития и становления личности. Охарактеризованы модели и стадии профессионального развития личности.
In the article on the basis of analysis of psychological and pedagogical literature it is proved that personal and professional development are interrelated processes. The essence of personal professional development as a long process of interaction of professional activity and personality as a subject of professional work and development. Noted that the strategy provided a model of generalization actions needed to achieve the goals set through coordination and allocation of resources, i.e. development of the strategy is to develop plans to achieve goals, considering the potential opportunities. The basic approaches to the modeling of professional development and identity formation that are characteristic of domestic and foreign psychological and pedagogical science, also described model and the stages of professional development of the individual.