В статье рассматриваются проблемы современного образования в контексте
внедрения Болонской системы обучения. Внимание сконцентрировано прежде всего на ее
нововведениях- различных методах и формах образовательного процесса, в том числе-
дискурсе, как когнитивный процесс, предполагает взаимосвязь между говорящим и
слушателем. За основу данной проблемы взято лекцию-дискурс«На рубеже эпох: к проблеме
творчества В. Рунчака» для студентовI курсов НМАУ им. П.И.Чайковского.
The article deals with the problems of modern education in the context of the
implementation of the Bologna system of education. The focus is primarily on its innovations -
different methods and forms of the educational process, including - discourse, as a cognitive
process that involves the relationship between the speaker and the listener. As the basis of the
problem is taken lecture discourse “At the turn oferas: the problem of creativity of V.Runchak” for
students of the I
-th
courses of P. Tchaikovsky NMAU.