У статті обґрунтовано потребу залучення стратегій адаптивного тестування до
створення системи тестового контролю англомовної компетентності у читанні фахової
літератури студентами немовних спеціальностей. Проаналізовано основні теоретичні
положення адаптивного тестування. Співвіднесено їх із загальноприйнятими системним та
комунікативним підходом до тестування іншомовної комунікативної компетентності.
Окреслено переваги та недоліки застосування адаптивного тестування в навчанні англійської
мови у сучасному ВНЗ. Схарактеризовано моделі адаптивного тестування. Відібрано
оптимальні моделі адаптивного тестування для створення системи тестового контролю
англомовної компетентності у читанні фахової літератури. Представлено модифіковану з
цією метою модель двохкрокового адаптивного тестування.
В статье обоснована потребность в применение стратегий адаптивного тестирования
при создании системы тестового контроля англоязычной компетентности в чтении
специальной литературы студентами неязыковых специальностей. Проанализированы
основные теоретические положения адаптивного тестирования и соотнесены с
общепринятыми системным и коммуникативным подходами к тестированию иноязычной
коммуникатвиной компетентности. Определены преимущества и недостатки применения адаптивного тестирования в обучении английскому языку в современном ВУЗе.
Охарактеризованы и отобраны оптимальные модели адаптивного тестирования для создания
системы тестового контроля англоязычной компетентности в чтении специальной
литературы. Представлена модифицированная с этой целью модель двухшагового
адаптивного тестирования.
The necessity of adaptive testing strategies application creating English reading for specific
purpose competence testing system for the students majoring in non-linguistic specialties is grounded
in the article. Basic theoretical principles of adaptive testing are analysed and related to common
system and communicative approaches to testing. The advantages and disadvantages of adaptive
testing application to English teaching in modern higher educational establishments are determined.
Optimal adaptive testing models for the creation of the system of testing English reading for specific competence are studied and selected. Modified two-stage adaptive testing model is suggested as well.