Обгрунтовано можливості здійснення індивідуального вивчення історії математики (пропедевтичного та систематичного) протягом усього навчання в університеті. Розроблено конценцію такого навчання. На підставі визначених концептуальних засад побудовано модель індивідуального навчання, яка передбачає врахування взаємозв'язків і особливостей функціонування компонентів, а саме: мікроклімату системи (студент - викладач - засоби навчання); професіоналізм викладача, індивідуальний стиль діяльності студента; створення та реалізація індивідуальної стратегії навчання. Теоретично й експериментально обгрунтовано систему індивідуального навчання історії математики у педагогічних університетах і розроблено її методичне забезпечення. Зазначено, що результати дослідження доцільно використовувати під час організації навчального процесу з історії математики та у разі розробки навчально-методичного забезпечення для науково-дослідницької роботи студетів у педагогічних ВУЗ з історії математики та з методики навчання математики й інших математичних дисциплін, а також для формування у майбутніх учителів математики самостійності, ініціативності, творчості, дослідницького стилю, культури пошуку та праці.
The research work is devoted to the problem of usage of the individual teaching in the process of studying the history of mathematics in pedagogical universities. The concept of individual teaching is formulated and scientifically based in the work. The methodological maintenance for its practical realization in the system of training the future teachers of mathematics is created. The model of individual teaching was established. The methodological system of the individual teaching organization of history of mathematics in the pedagogical university is suggested. The system of control and assessment of the knowledge and skills in the process of studying the history of mathematics and their correction is improved.