In the article on the basis of theoretical and methodological analysis of research problems training of future teachers for innovative pedagogical activity is considered. The essence of notions «innovation», «innovative activity», «innovative pedagogical activity» is covered. Certain important pedagogical conditions, the implementation of which, in our opinion, will improve the efficiency of the designated training are defined and analyzed. As the result of purposeful work in this direction a complex of professional and personal values of future teachers is forming that will be the key to the effective realization by them of innovations in the independent pedagogical activity.
В статье на основе проведённого теоретико-методологического анализа проблемы исследования рассмотрена подготовка будущих учителей к инновационной педагогической деятельности. Проанализированы отдельные важные педагогические условия, реализация которых, по нашему мнению, будет способствовать повышению действенности указанной подготовки.
У статті на основі проведеного теоретико-методологічного аналізу проблеми дослідження розглянуто підготовку майбутніх вчителів до інноваційної педагогічної діяльності. Проаналізовані окремі важливі педагогічні умови, реалізація яких, на нашу думку, сприятиме підвищенню дієвості означеної підготовки