DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 15 (20) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9732
Title: Професійне світорозуміння майбутнього вчителя музики: філософський аспект проблеми
Authors: Ткач, М.М.
Keywords: мировоззрение
мировоззренческое сознание
мировоззренческие универсалии
профессиональное миропонимание
философские знания
будущий учитель музыки
world outlook
world outlook personality
world outlook's categories
professional world outlook
philosophic knowledge
future teacher of music
Issue Date: 2013
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Ткач М.М. Професійне світорозуміння майбутнього вчителя музики: філософський аспект проблеми / М. М. Ткач // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14: Теорія і методика мистецької освіти : Збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013. - Вип.15 (20). - C. 42-48.
Abstract: В статье рассматриваются философские аспекты феномена миропонимания в структуре мировоззренческого сознания личности. Обосновывается включение философских знаний в музыкально-педагогический процесс высшей школы. Определены пути формирования профессионального миропонимания будущего учителя музыки.
The article observes the philosophic aspects of the world outlook's phenomenon in the structure of world outlook personality's consciousness. It is well founded the inclusion of philosophic knowledge in the musical-pedagogical process in the higher school. Was determined the ways of the future teacher's of music professional world outlook's formation.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9732
Appears in Collections:Випуск 15 (20)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tkach.pdf263.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.