DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 15 (20) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9698
Title: Вокально-хорове виконавство як складова фахової компетентності майбутніх учителів музики
Authors: Ковалик, П.А.
Keywords: профессиональная компетенция
профессиональная компетентность
социокультурное развитие
исполнительская интерпретация
professional competence
professional competency
social and cultural development
performing interpretation
Issue Date: 2013
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Ковалик П.А. Вокально-хорове виконавство як складова фахової компетентності майбутніх учителів музики / П. А. Ковалик // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14: Теорія і методика мистецької освіти : Збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013. - Вип.15 (20). - C. 82-88.
Abstract: В статье рассматривается сущность понятия «профессиональная компетентность» будущего учителя музыки как фактора эффективности профессиональной деятельности, раскрываются особенности вокально- хорового исполнительства студентов, обозначены перспективы научного осмысления проблемы модернизации профессиональной подготовки учителя музыки в контексте компетентностной парадигмы.
В статье рассматривается сущность понятия «профессиональная компетентность» будущего учителя музыки как фактора эффективности профессиональной деятельности, раскрываются особенности вокально- хорового исполнительства студентов, обозначены перспективы научного осмысления проблемы модернизации профессиональной подготовки учителя музыки в контексте компетентностной парадигмы.
The article considers the essence of the concept of "professional competence" of the future music teachers as a factor in the effectiveness of professional activity, revealed features of vocal and choral performance of students, are denoted prospects of scientific understanding of the problem of modernization of vocational training in the context of a music teacher competency paradigm.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9698
Appears in Collections:Випуск 15 (20)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kovalyk.pdf264.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.