В статті висвітлено особливості концептуальної розробки та нормативно-правового регулювання проблеми професійного розвитку вчителів у Словаччині. Зроблено висновок про те, що, попри наявність проблемних сфер, у Словаччині відбулися позитивні зміни в системі професіоналізації вчителів, орієнтовані на кар’єрний ріст та підвищення кваліфікації педагогів. Найбільш актуальною проблемою, яка потребує в майбутньому свого розв’язання, є нормативне визначення системи професійних стандартів вчителів.
В статье освещены особенности концептуальной разработки и нормативно-правового регулирования проблемы профессионального развития учителей в Словакии. Сделан вывод о том, что, несмотря на наличие проблемных сфер, в Словакии произошли позитивные изменения в системе профессионализации учителей, ориентированные на карьерный рост и повышение квалификации педагогов. Наиболее актуальной проблемой, которая требует в будущем своего решения, является нормативное регулирование системы профессиональных стандартов учителей.
The topicality of the material expressed in the given article is preconditioned by finding ways to improve the system of training and professional development of pedagogues in Ukraine in the process of integration into the European educational space. The experience of the neighboring countries that are regarded to be the members of the former socialist camp are of the utmost importance in this respect especially Slovakia. The problem of teacher professionalization actualized in Slovakia in the context of social and political change in early 1990s. But for a long time the effective steps to improve the status of teaching profession and betterment the pedagogues training were not made.