Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук
за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика музичного навчання. –
Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2015. У дисертації досліджено проблему самопроектування фахового розвитку
студентів магістратури у процесі музичного навчання в педагогічних
університетах. Уточнено сутність і зміст проектних технологій, зокрема
самопроектування в контексті педагогічних наук. Визначено сутність
самопроектування фахового розвитку студентів магістратури у процесі
музичного навчання в педагогічних університетах і обґрунтовано компонентну
структуру досліджуваного феномену. Визначено, що самопроектування
фахового розвитку є особистісно-ціннісною, індивідуальною, інтегрованою,
творчо-дослідницькою діяльністю студента магістратури, що передбачає
створення бажаного образу фахового Я і побудову індивідуальної траєкторії
його досягнення, та забезпечує актуалізацію суб’єктної позиції щодо фахового
самовдосконалення, продуктивної виконавсько-педагогічної рефлексії,
реалізацію творчого потенціалу. У роботі науково обґрунтовано педагогічні
умови і принципи самопроектування фахового розвитку, визначено критерії і
рівні самопроектування у процесі музичного навчання у магістратурі, розкрито
зміст і функціональні напрями методичного супроводу, розроблено і
експериментально перевірено поетапну методику самопроектування фахового
розвитку студентів магістратури у процесі музичного навчання у педагогічних
університетах.
The Dissertation for a degree of the Candidate of Pedagogical Science by
specialty 13.00.02 – Theory and Methods of the music education. – National
pedagogical university named after M. P. Dragomanov – Kiev, 2015.
The dissertation researched a topical problem – self designing of the
professional development of future music teachers during the graduate education in
pedagogical university. Specified the essence and content of the project technologies,
in particular the self designing in the context of Pedagogical Sciences. Defined the
essence and scientifically based component structure self designing the professional
development of graduate students in the process of musical training at pedagogical
universities. It is determined that the self designing is personal-value, individual,
integrated, creative and research activities of masters students, which provides
creating the desired image "I committed professional", construction of the individual
trajectory achievement, ensures the actualization of a subject position about
professional self-improvement, productive performing and pedagogical reflection,
realization of creative potential. The dissertation substantiates the pedagogical
conditions and principles of projecting of professional development, criteria and
levels of self designing in the process of musical training in the magistracy, content
and functional directions of the methodological support, developed and
experimentally tested methods of self designing of the professional development of
graduate students in the process of musical training at pedagogical universities.
Диссертация на соискание научной степени кандидата педагогичесих
наук по специальности 13.00.02 – теория и методика музыкального обучения. –
Национальный педагогический университет имени М. П. Драгоманова. – Киев,
2015.
Диссертация посвящена проблеме самопроектирования
профессионального развития студентов магистратуры в процессе музыкального
обучения в педагогических университетах. Уточнены сущность и содержание
проектных технологий, в частности самопроектирования в контексте
педагогических наук. Определена сущность самопроектирования
профессионального развития студентов магистратуры в процессе музыкального
обучения в педагогических университетах и обоснована компонентная
структура исследуемого феномена. Самопроектирование профессионального
развития определено как личностно-ценностная, индивидуальная,
интегрированная, творческая и исследовательская деятельность студента
магистратуры, которая предусматривает создание желаемого образа
профессионального Я и построение индивидуальной траектории его
достижения, а также обеспечивает актуализацию субъектной позиции
магистранта в отношении профессионального самосовершенствования, продуктивной исполнительско-педагогической рефлексии, реализацию
творческого потенциала. В работе научно обоснованы педагогические условия
и принципы самопроектирования профессионального развития, определены
критерии и уровни самопроектирования в процессе музыкального обучения в
магистратуре, раскрыты содержание и функциональные направления
методического сопровождения, разработана и экспериментально проверена
поэтапная методика самопроектирования профессионального развития
студентов магистратуры в процессе музыкального обучения в педагогических
университетах.