Дисертаційна робота є одним із перших комплексних досліджень естетичного
аналізу архетипно-міфологічних структур та ідеологем радянського мистецтва,
аналіз яких виходить на актуальні проблеми сьогодення, пов’язані з проблемами
конформістського типу особистості, «виправленого мислення».
Розкриття архетипно-міфологічних засад радянського мистецтва тоталітарної
доби як інструменту маніпулятивного впливу здійснюється на теоретико-
методологічній основі психоаналітичної концепції, естетичних поглядів
представників франкфуртської школи, концепції Е. Кассірера. Поєднання
теоретичних дискурсів кількох філософських напрямків в аналізі семантики
культурних символів дозволило знайти нові ракурси архетипно-міфологічних
ідеологем радянського мистецтва, повніше осмислити особливості естетичної
свідомості в художній культурі тоталітарного суспільства.
The thesis is one of the first comprehensive studies of the Аesthetic analyse of
archetypal-mythological structure and points of Soviet art ideology, analysis of which
approaches to the urgent problems of our time, connected with problems of conformist
type of personality, "revised thinking".
Disclosure of archetypal-mythical foundations of the totalitarian era of Soviet art as
a tool of manipulative influence is carried out on the basis of theoretically-methodological
psychoanalytic concepts, aesthetic views of the representatives of the Frankfurt School,
the concept of E.Cassirer. The combination of theoretical discourses of several
philosophical schools in the analysis of cultural symbols semantics allowed to find new
viewpoints of archetypal and mythological ideology of Soviet art, deeper comprehend the
specifics of aesthetic sense in the arts culture of the totalitarian society.