DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8415
Title: Економічна підготовка учнів 5–9 класів у процесі вивчення основ сільськогосподарської праці
Authors: Романчук, Олександр Миколайович
Keywords: економічна підготовка
економічні знання
вміння і навички
економічне мислення
педагогічні умови
economic training
economic knowledge
skills and abilities
economic thinking
pedagogical conditions
Issue Date: 2013
Publisher: Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова
Citation: Романчук, Олександр Миколайович. Економічна підготовка учнів 5-9 класів у процесі вивчення основ сільськогосподарської праці : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О. М. Романчук ; наук. керівник В. М. Мадзігон ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2013. - 21 с.
Abstract: Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 – теорія і методика навчання технологій. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2013. Дисертаційне дослідження присвячено теорії і практиці економічної підготовки учнів 5–9 класів. У дослідженні висвітлено соціально-педагогічні передумови економічної освіти учнів загальноосвітніх шкіл; стан досліджуваної проблеми; проаналізовано особливості економічної підготовки учнів 5–9 класів сучасних сільських загальноосвітніх навчальних закладів; розкрито сутність поняття «економічна підготовка» школярів.
Dissertation is devoted to theory and practice of economic training of pupils of 5–9 grades. Social-pedagogical conditions of economic education of pupils of secondary school, were reviewed in the survey; as well as state of the studied problem; peculiarities of economic training of pupils of 5–9 grades of modern rural secondary schools were analyzed; essence of the concept «economic training» of pupils, was revealed. Main pedagogical conditions of economic training of pupils of 5–9 grades in the process of learning basics of agricultural labor were defined and reasoned, issue of forming of economic knowledge, pupils’ skills and abilities was highlighted, experimental review of pedagogical conditions of economic training of pupils of 5–9 grades, was made. In the process of survey it was established that increase of performance of economic training of pupils of 5–9 grades in the process of agricultural labor can be achieved with effective pedagogical conditions, structure of which includes such components as conceptual, technologic, diagnostic. Effectiveness of the proposed improvements of pedagogical conditions of economic training of pupils of primary school in secondary schools was experimentally proven.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8415
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Romanchuk.pdf299.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.