У статті досліджена проблема зв’язку між законами розвитку інформаційного
суспільства та дидактичними принципами сучасного педагогічного процесу. Розглянуто
положення головних теорій інформаційного суспільства таких, як: теорія постіндустріалізму
(Д. Белл), теорія інформаційного способу розвитку(М. Кастельс), теорія гнучкої спеціалізації
(Ч. Сейбл), теорія постмодернізму(Ж. Бодрійяр). Розглянуто також питання появи нелінійного
наукового мислення. В статті проаналізовано дидактичні принципи сучасного педагогічного
процесу. Такими принципами є: принцип синергетичності, принцип інтеграції науки, освіти і
виробництва, принцип науковості викладання, принцип системності навчання, принцип логічності
і послідовності викладання, принцип наочності та принцип гуманізації навчання. Визначена нова
головна тенденція у розвитку дидактичних принципів, яка полягає в тому, що вони
віддзеркалюють закони розвитку інформаційного суспільства. Додактова тенденція полягає в
тому, що їх зміст узгоджується з можливостями інформаційних технологій.
В статье исследована проблема связи между законами развития информационного
общества и дидактическими принципами современного педагогического процесса. Рассмотрены
положения главных теорий информационного общества таких, как: теория постиндустриализма
(Д. Белл), теория информационного способа развития(М. Кастельс), теория гибкой
специализации(Ч. Сейбл), теория постмодернизма(Ж. Бодрийяр). Рассмотрен также вопрос о
появлении нелинейного научного мышления. В статье проанализированы дидактические принципы
современного педагогического процесса. Такими принципами являются: принцип
синэргетичности, принцип интеграции науки, образования и производства, принцип научности
преподавания, принцип системности обучения, принцип логичности и последовательности
преподавания, принцип наглядности и принцип гуманизации обучения. Определена новая главная
тенденция в развитии дидактических принципов, которая состоит в том, что они отражают
закони развития информационного общества. Дополнительная тенденция состоит в том, что их
содержание согласуется возможностями информационных технологий.
The article investigates a problem of relations between laws of information society development
and didactic principles of modern pedagogical process. Principles of the main information society
theories have been considered. They are: post-industrialism theory (D. Bell), theory of information way
of development (M. Castells), theory of flexible specialization (C. Siebel), theory of postmodernism
(J. Baudrillard). The question concerning emergence ofthe non-linear scientific thinking is also taken
into account. In addition the author analyzes didactic principles of the contemporary pedagogical
process, specifically: synergy principle; principle of science, education, and production integration;
principle of scientific character of teaching; principle of systematic training; principle of logicality and
consistency of teaching; principles of visibility and humanization of training. A new major trend as to
development of the aforementioned principles that consists in their reflecting the information society laws
is determined. The additional trend is backed by the fact that their content conforms to capabilities of
information technologies.