У статті виконано аналіз науково-методичної літератури щодо з’ясування змісту і
структури поняття моделювання в теорії та методиці навчання фізики. Встановлено, що
моделювання є багатоаспектною категорією: методом пізнання та навчання фізики; об’єктом і
метою дослідження у проектуванні методичної системи навчання математичних методів
фізики у педагогічних університетах. Визначені функції моделювання(пізнавальні, евристичні,
унаочнювальні, інтегративні, діяльнісні, розвивальні) як методичні засади навчання математичних методів фізики майбутніх учителів фізики.
В статье проанализирован педагогический опыт исследований категории моделирования относительно ее содержания, структуры и дидактических свойств в теории и методике
обучения физике. Установлено, что моделирование многоаспектная категория, которая является
как методом познания и обучения физике, так и объектом, а также целью исследования в
процессе проектирования методической системы обучения математическим методам физики в педагогических университетах. Выделены функции моделирования(познавательные, наглядные,
интегративные, деятельностные, развивающие) как методические основы обучения математическим методам физики.
In the article the analysis of scientifically-methodical literature is executed in relation to finding out of maintenance and structure of design concept ina theory and methodology of studies of physics. It is set that a design is a multidimensional category: by the method of cognition and studies of physics; by an object and research aim in planning of the methodical departmental of mathematical methods of physics teaching in pedagogical universities. Design (cognitive, evident, integrative, activitive, developing) functions as methodical principles of studies of mathematical methods of physics.