У дисертації вперше запропоновано теоретичні і методичні засади формування в учнів старшої школи наукового світогляду на основі узагальнених взаємопов’язаних уявлень про фізичну картину світу як систему фізичного знання. Доведено, що фізична картина світу як основне поняття теорії і методології наукового пізнання є необхідним елементом та ефективним засобом формування наукового світогляду учнів старших класів і методологічним напрямом, який формує науковий світогляд та забезпечує становлення сучасного наукового мислення.
Уперше запропоновано методичні засади формування світоглядних уявлень та підвищення рівнів навчальних досягнень учнів старшої школи у процесі вивчення фізики з використанням аксіологічного та праксеологічного підходів.
Розроблено методичні рекомендації щодо удосконалення навчально-виховного процесу з фізики шляхом реалізації світоглядної функції фізичної картини світу. Розроблено навчально-методичне забезпечення для формування наукового світогляду учнів на основі концепції фізичної картини світу у процесі вивчення курсу фізики старшої школи. Розроблено методику діагностування рівнів сформованості наукового світогляду та уявлень про фізичну картину світу в учнів старшої школи.
Theoretical and methodical ways how to form scientific imagination while teaching Physics in high school are proposed the first time in this thesis. These ways, are developed basically on general interdependence of images about word’s physical system as the system of physical knowledge. It is proved, that world's physical system as the main key in theory and methodology of scientific studying is a very important part and necessary tool to form pupil's scientific views. It is also helps not only to form the mental outlook but to ensure the formation of up to date scientific thinking.
This work offers some methodological tips to form scientific thinking and how to increase degrees in studying Physics using axiological and praxiological ways of teaching.
Methodological recommendations were made to improve education process of studying Physic by displaying the function of the world's physical system. Some tips were proposed to provide the formation of scientific outlook based on the theory of the world physical system. It is done bystudying Physics at senior school. The system of surveys to check the level of image and formation of the scientific thinking about the physical system of the world is also proposed in this thesis.